amygoesdownunder.reismee.nl

Fotoseries

Hieronder vind je een overzicht van alle fotoseries.

Western Australia 2021

Hier zijn de foto’s van de reis die ik samen met Rianne heb gemaakt door West Australië.

Lancelin (verhaal)

Het is nu 1 maand geleden dat ik verhuist ben naar de andere kant van Australië. Ik moet toegeven de eerste week was heel lastig en zelf nu mis ik het boerderij leven. Ik kwam op 27 september aan in Lancelin en begin dezelfde dag met werken. Ik heb geen bar ervaring maar je leert heel snel. Ik tap vooral bier, maak pizza’s, pak de lege glazen van tafels, maak tafels schoon, maak pizza’s en cocktails! Het is dus heel divers en ik vind het werk erg leuk. Je ziet veel verschillende mensen maar ook veel dezelfde mensen. De locals zitten iedere dag aan dezelfde tafel en ondertussen ken ik van alle locals hun vaste drankje. Door de weeks was het eerst er rustig maar op sommige avonden kan het heel druk zijn. Laatst heb ik non stop bier getapt van 6 tot 12 uur. Gelukkig mogen we na 12 uur geen bier meer tappen. Ik woonde eerst samen met een collega in een appartement voor het tavern zelf. Was het heel luxe, zeker niet maar ik kon het heel goed met die collega vinden dus dan scheelt het al. Maar sinds anderhalve week ben ik verhuisd naar een iets luxer huis waar ik nu woon met 2 managers. Ook hebben ze een kat genaamd Mister Mackie. Ik heb ook aan mijn werkuren moeten wennen. Ik werk vooral split shifts, ongeveer van 11-2 en dan weer van 5- sluit bijvoorbeeld. Ik slaap meestal pas na 1 uur s’nachts en word wakker rond 8-9 uur. Ik vind het werk leuker dan mijn vorige baan maar mis de feestjes en de sociale contacten tussen collega’s buiten werk. Op de boerderij was iedereen tegelijk klaar en hier niet en is het moeilijker om elkaar te zien na werk. Maar ik leer hier meer. Ik vind het vooral leuk om cocktails te maken! Ik heb al complimenten gekregen ;) Op mijn vrije dagen ga ik sporten of ga ik naar Perth. Zoals nu. Ik had twee dagen vrij dus verbleef ik een nachtje in Perth. Ik ging naar de film en heb Perth ontdekt. Het is een leuke stad voor een weekendje maar ik zou er niet willen wonen. Verder heb ik nog steeds niks gehoord van mijn visa, hopelijk komt dat goed. Mijn plan voor nu is om hier te werken tot december en dan kerst en nieuw jaar ergens anders te vieren. Daarna reizen door Western Australië en hopelijk ook Victoria. Helaas is covid daar nog steeds aanwezig en kan ik daar nu niet heen tenzij ik in lockdown wil gaan. Ook Sydney en Brisbane gaan niet goed qua covid. Ik hoop dat het snel minder wordt. En na het reizen dan (misschien) eindelijk naar huis? Wie weet ;) In ieder geval vermaak ik me nu nog in Lancelin, maar kan ik ook niet wachten om te beginnen met reizen! Helemaal vergeten om dit online te zetten, nu ondertussen is het alweer bijna een maand verder… oeps. Er is in deze maand niet veel gebeurt. Een paar keer naar Perth geweest en deze dinsdag naar The Pinnacles Dessert geweest samen met Marty en Brendan. Verder was het erg druk tijdens de school vakantie maar nu deze weer over is is het weer rustig. Ik hoop dat het dit weekend iets drukker gaat worden. Het weer is erg mooi nu maar helaas volgende week weer veel regen :(. Volgende week ga ik samen met een vriendin die ik in Darwin heb ontmoet naar Rottnest Island. Dit is een eiland die is ontdekt door een Nederlander. Altijd leuk. Verder ben ik opzoek naar een auto want Rianne en ik willen misschien volgende maand beginnen met reizen! Heel veel zin hierin!! Ik zal ook nog een aantal foto’s plaatsen van Lancelin en omgeving. Amy

Brunette Downs Station foto’s

Foto’s van het station

Darwin tot Tasmanië (foto’s)

De foto’s van Darwin, Ayers Rock en Tasmanië. (Eind december 2020/ begin januari 2021)

Darwin, Uluru en Tasmanië

In Darwin aangekomen zijn we naar Darwin Hostel gegaan wat al snel een van onze favoriete hostels werd. De sfeer was super leuk en close. Op dag 1 al meteen meegegaan met een groepje naar de zonsondergang. Was super mooi. Die avond ook een random persoon zijn haar geknipt... niemand wilden het doen dus bood ik mij aan. Uiteindelijk niet verpest volgens hem. De dag erna moesten Rianne en ik al vroeg op omdat wij naar Crocodile Cove gingen. Dit is een krokodillen park in het centrum van Darwin. We zwommen hier met krokodillen en het was zo’n vette ervaring. We werden in een plastic bak hun kooi in getakeld. Er kwam ook water bij ons naar binnen. Zo dreven we door de bak en zwom de krokodil om ons heen. Hierna voerden ze de krokodil voor ons neus. Ook heb ik een langnek schildpad vastgehouden. Korthom het was een geslaagde dag. We zijn in de avond ook nog met de veerboot naar de overkant van Darwin geweest samen met twee jongens. Hier keken we de zonsondergang. Op de 29ste zijn we naar Kakadu nationaal park geweest. We betaalden hier best een hoog bedrag voor en uiteindelijk viel het tegen. Het was alsnog mooi maar zeker niet het geld waard. De volgende dag zijn we naar Litchfield gereden. Eerst zelf een auto gehuurd maar al snel iemand gevonden die een auto had en ook heen wilden. Was uiteindelijk erg gezellig en een super mooi park. Ontzettend mooie watervallen. Ook waarbij je kon zwemmen. Ik ben hier ook nog van een 4/5 meter hoge rots afgesprongen. Was heel gaaf. In de avond met de mensen van het hostel uno gespeeld en gezwommen. De laatste dag van het jaar alweer, dit jaar is voorbij gevlogen en het voelde ook totaal niet als de laatste dag van 2020, waarschijnlijk ook door de hitte. Deze dag hebben we goed uitgeslapen en eigenlijk besteed met bij het zwembad liggen en de was doen. Er vond een festival plaats bij het water en iedereen van het hostel had tickets hiervoor. We gingen met een grote groep heen en het was super gezellig. Hierna zijn we nog naar een after party geweest. En op 1 januari namen wij de bus naar Alice Springs om 10 uur s’ochtends... Uiteindelijk een goede reis gehad en in Alice Springs een auto gehuurd waarmee we naar de Kings Canyon reden. Hoer verbleven we 2 nachten. De tweede dag een 4 uur lange wandeling gemaakt en het was ontzettend mooi. Qua hitte viel het zelfs mee. Hier is het gemiddeld rond de 35 graden. We hebben ook Uluru gezien, echt heel mooi. We kwamen aan met zonsopgang en zijn hier de ochtend gebleven. Daarna moesten we terug rijden naar Alice Springs. Hier zijn we ook nog een dagje gebleven voordat we 21 uur in de bus moesten zitten naar Adelaide. De stad waar onze reis begon. Dit keer waren we hier voor een overstap naar Tasmanië. We kwamen in Tasmanië aan op de 6e en vierden Wendy haar verjaardag de volgende dag. We hebben uitgeslapen en zijn naar een markt geweest. Ook gingen we uiteten. Hier staarde een man wat raar naar ons dus Rianne zegt: wat staart hij raar naar ons, hij blijft maar kijken. Dit hoorde hij en hij bleek, je raad het al, Nederlands te zijn. Voortaan uitkijken met wat we zeggen. We hebben op de 8e een tour gedaan, we hebben een regenwoud bezocht en een uitzicht punt. Het landschap lijkt op Engeland en Oosterijk bij elkaar. Het is zeker weten mijn favoriete staat. We hebben ook een tour gedaan naar Wine Glass Bay. Dit is een van de top 10 mooiste stranden in de wereld, en dit is zeker waar. Echt ontzettend mooi. Helaas niet gezwommen. Er waren heel veel kwallen. We moesten hierheen lopen in 32 graden, trappen op en af. Maar zeker de moeite waard. Verder nog meer marktjes bezocht en laatste aankopen gedaan voor het terug vliegen. Want momenteel zitten we in de bus terug richting Northern Territory. Hier gaan Rianne, Wendy en ik op een boerderij werken voor 3 maanden. Ik blijf dus langer! Op de boerderij gaan we schoonmaken en koken voor het personeel. Helaas geen airco en de dichtstbijzijnde stad is 3 uur ervandaan. Hopelijk is het uit te houden, want daarna hebben we wel een nieuw visa en kunnen we naar Western Australia! We komen vandaag om middernacht aan en worden morgenochtend opgehaald dus ik ben benieuwd. Ik zal blogs blijven plaatsen over mijn ervaringen op de boerderij. Wish us luck. Amy

11 maanden (foto’s)

Foto’s van december. Onze eerste echte maand aan het reizen.

Verhaal; Oost kust

G’day Ik eindigde de vorige keer dat we naar Byron Bay gingen. Ondertussen zit ik in het vliegtuig richting Darwin. In Byron Bay hebben we aan het strand gelegen en daarnaast het stadje vooral bezocht. Op de laatste dag zijn we in de ochtend met zonsopgang naar de vuurtoren gelopen. Dit was ontzettend mooi en was het vroeg opstaan zeker waard. Hier is ook het meest oostelijke punt van Australië. Hierna weer snel terug gegaan omdat we het vliegtuig moesten halen naar Cairns. In Cairns zaten we in een erg leuk hostel. Het leek bijna meer op een hotel. We vierden hier ook Sinterklaas. Veel eten van wat Wendy haar moeder haar had opgestuurd. Er zat ook een bar bij het hostel waar we iedere avond uit gingen. Helaas was het niet heel druk vanwege Covid. Maar het was evengoed gezellig iedere avond. In Cairns hebben we de meeste tours gedaan. Op de dag 1 zijn we naar het Daintree Rainforest gegaan. Het was erg mooi en we hebben deze dag zoveel gezien. Dan ben je aan het einde van de dag wel moe. Maar lang rusten hebben we niet op onze reis want de volgende dag gingen we mee op een boot naar het Great Barrier Reef waar we zijn gaan scuba scuba en snorkelen. Helaas nog wel misselijk op de boot geworden maar eenmaal in het water ging het weer goed. Het snorkelen was ontzettend mooi. Op deze plek viel het ook mee hoe slecht het koraal eruit zag. Het had zo veel kleuren en alle vissen waren zo mooi om te zien. We zagen zelfs een zee schildpad. Dat was toch wel het hoogte punt. Het scuba diven vond ik best wel spannend. Zo onderwater gaan met een zuurstof tank op je rug. Uiteindelijk heel erg blij dat ik het gedaan heb. En dan de laatste highlight in Cairns maar zeker niet de minste is het skydiven. Dit was zo ontzettend gaaf. Heel raar maar dit vond ik minder eng dan het scuba diven. Hierna hadden we eigenlijk moeten bungee jumpen maar dat ging niet door. Heel jammer want je zit dan er goed in met alle adrenaline. Ik wil dit ook zeker nog een keer doen. Onze volgende stop was Missions Beach. Een heel klein rustig plaatsje waar we eigenlijk alleen naar het strand zijn gegaan en kokosnoten hebben opengemaakt. Ik vond het zelf niet lekker maar toch weer een ervaring. Helaas kun je in het noorden van Queensland niet zomaar de zee in vanwege Stingrays. Dit is een soort kwal die erg giftig is. We kregen met de tours speciale pakken hiervoor. In Missions Beach wel eindelijk weer een Nederlander ontmoet. Van Missions Beach naar Townsville gegaan. Waar ik erg veel stress kreeg omdat het hostel erg slecht was beoordeeld en ik alleen maar naar de prijs had gekeken. Uiteindelijk viel het nog mee. In Townsville was niet veel te doen maar er ligt een eiland naast dat Magnetic Island heet. Hier hebben wij een dagtour gedaan en weer gesnorkeld en ook weer een zee schildpad gezien. Blijft mooi. Het koraal had iets minder kleur en minder vissen. Nadat we weer terug waren op het land zijn we naar een nationaal park geweest waar we wilde koalas hebben gespot. Heel leuk om ze te zien zitten. In totaal zitten er op Magnetic eiland 800 koalas. Er zit hier een grote opvang voor de beestjes. De volgende dag weer hebben we de bus gepakt naar Airlie Beach. Dit is een uitgaansplaats en de plaats om de Whotaundays te bezoeken. Was wij natuurlijk niet hebben overgeslagen. We stapten hier op een zeilschip. Waar ik eigenlijk meteen al spijt van had. Het was niet comfortabel en hier moesten we ook op overnachten... Op dag 1 zijn we hier natuurlijk gaan snorkelen. En dit was niet zomaar snorkelen dit was snorkelen tussen vissen van wel 1,5 meter... Niks voor mij. Ik ben daarom ook al snel weer het bootje in gestapt om toe te kijken. Vanaf hier zag ik alle vissen nog beter en durfde ik al helemaal niet meer. Net zoals op de andere locaties zagen we weer een schildpad. Hier hebben we veel geluk mee gehad. Na het snorkelen hebben we een stop gemaakt bij een uitzicht punt en hebben we gegeten voordat we de boot aanmeerde. De volgende dag heb ook ik aan de boot gestuurd en zijn we nu echt naar de Whitsundays bezocht. Het heeft het zachtste zand ter wereld en het water is doorzichtig blauw. Natuurlijk gezwommen en naar een uitzicht punt gelopen. Hier hebben we ongeveer 4 uur gespendeerd waarna we terug vaarden naar Airlie Beach. Wel namen we een verbrande huid mee terug. Deze avond zijn we uit geweest samen met 3 meiden. Zij woonde op een van de eilanden. De volgende stop was Hervey Bay. Hier hadden we een AirBnB geboekt en dat voelt na al die dagen toch wel luxe. In dit plaatjes eigenlijk niet veel gedaan alleen een pier bezocht. Dit was een pauze tussen ons drukke schema. Van Hervey Bay naar Rainbow Beach gereisd waar de stop meteen voor de deur was. Altijd fijn met alle koffers. We gingen dezelfde dag nog naar wen uitzicht punt. Het regende en was erg bewolkt. Ja dat kan ook nog in Australië. Verder niet veel gedaan en vroeg naar bed want de volgende dag werden we opgehaald om naar Fraser Island te vertrekken. Hier een Duitse Au pair ontmoet. Voorderest waren we met veel gezinnen op deze tour. We zijn met een ferry naar het eiland gegaan en onze eerste stop was Lake Mckenzie. Dit is een heel mooi meer en toen we aankwamen regende het maar eigenlijk maakte dat het alleen maar mooier. Hierna zijn we naar Champagne Pools geweest en hebben ShipWreck gezien. Ook hebben we dingo’s gespot. We sliepen in een hotel en hebben de volgende dag weer gezwommen en hebben het regenwoud gezien in het midden van het eiland. Het is wel knap hoe de Chauffeur over de paden kan rijden hier. Alles is heel krap en je rijdt allemaal over zand. Als ik zou moeten kiezen tussen de Whitsundays en Fraser Island zou ik het ook niet weten. Beide zijn ontzettend mooi op een andere manier. De volgende stop was Noosa. Dit is zeker een van mijn favoriete stops. De natuur en het strand is hier zo mooi. Wel erg druk met toeristen. Wij zaten hier in een feest hostel, dus beide dagen uit geweest. Zeker een van de leuker uitgaans plaatsen. Vanaf Noosa sloegen we Brisbane over en zijn we doorgegaan naar Surfers Paradise. Een erg gezellige en drukke plaats. Hier zijn er beide dagen weer uitgegaan. Ook hier erg leuke clubs. Verder ook hier niet iets speciaals gedaan. Met kerst waren we in Brisbane. We hebben lang uitgeslapen en de stad verkent met de ferry. We zijn ook naar een strand geweest midden in de stad. Ik begin ook wel te merken dat ik erg moe word van het reizen. Niet zo lang op 1 plek zijn door ons drukke schema en dan snel alles bekeken. En na een tijdje is het strand zien ook niet meer zo bijzonder. Maar ja vooral nog ervan genieten want de tijd gaat wel heel snel. Op 27 december zijn wij naar Darwin gevlogen. In het volgende blog zal ik daar verder gegaan. Wat waarschijnlijk ook mijn laatste blog zal zijn. Amy

Verhaal begonnen met reizen.

Hallo allemaal, De tijd bij mijn hostfamily heb ik afgesloten. Ik kom voor mijn vlucht terug naar Nederland een weekendje terug om echt afscheid te nemen. Ik heb ook mijn laatste wedstrijd gespeeld en 4-1 gewonnen. Dit mis ik nu al. Ik heb de laatste weekenden niet veel speciaal gedaan. Ik bleef thuis en heb de laatste benodigdheden gekocht voor het reizen. Toen op 14 november heb ik afgesproken met Rianne, Wendy en Lieke. We gingen picknicken en daarna naar mijn huis. Afscheid genomen van Lieke en de nacht doorgehaald. Om 1.30 s’nachts zijn we opgehaald door een taxi en de trein genomen naar Sydney Airport. De nacht doorgehaald en de vlucht van 7 uur genomen naar Adelaide. In Adelaide waar het 30+ graden. Toch wel een andere hitte dan in Newcastle dus het was weer even wennen. Hier huurde we een auto en zijn we naar een roze meer gereden dit was anderhalf uur rijden. Ik sliep de halve weg maar gelukkig was Rianne niet moe want zij is de enigste die hier mag rijden omdat je 21 jaar of ouder moet zijn. Bij het meer aangekomen stapte we uit en kwam er meteen een hete lucht stroom op ons af en heel veel vliegen. Niet fijn als je amper hebt geslapen. Het meer viel ook wat tegen helaas alleen met een filter op de foto leek het roze. We zijn snel snel weer terug gegaan. Auto weggebracht en door gegaan naar het hostel. We waren moe en hadden honger dus wilden we snel daarnaartoe om uit te rusten. Bij ons hostel aangekomen zag het er van de buitenkant goed uit maar toen kwamen we binnen, het stonk en overal lag troep en vlekken. Er was geen receptionist dus een nummer gebeld. Ze stuurde ons een berichtje met het kamernummer dus wij gaan naar de kamer maar toen we naar binnenliepen was het een grote puinhoop. Het was een kamer voor 12 personen en overal lag troep en er lag zelfs al iemand te slapen. Na een kleine breakdown te hebben gehad hebben we besloten dat we hier niet dood gevonden wilden worden en zijn we naar de buren geweest. Hier was alles heel netjes en hadden we een 6 persoons kamer voor ons drieën geregeld. Na vroeg te gaan slapen stonden we op de maandag vroeg op want we gingen mee met een wijn tour. Wij waren de enigste toeristen uit het buitenland dus kregen alle aandacht. Iedereen was geïnteresseerd en de mensen waren heel aardig. We zijn naar een Duits dorpje genaamd Hahndorf gereden en daarna doorgegaan naar Barossa Valley. Hier gelunched en natuurlijk wijn gedronken. We zijn naar twee proeverijen geweest. Deze ochtend hoorden we al over covid cases in Adelaide en op terug weg hoorde we dat de Northern Territory de borders dicht had gedaan voor heel South Australia. Niet goed voor ons want binnen een week hoorde wij de grens over te rijden. Wij in paniek bij het hostel het verblijf gecanceld en de straat op gegaan. We wilden de bus pakken richting Northern Territory zodat als we de volgende dag binnenkwamen we waarschijnlijk gratis in quarantaine konden. Dit verliep al niet soepel en bij de laatste minuut aangekomen bij de bus toch niet gedaan. Nu zaten we dan zonder hostel op de straat met alleen de borders naar New South Wales open. De staat waar we al vandaan kwamen. En omdat dat de enigste staat open was hebben we besloten een vliegticket te boeken naar Ballina. Dit licht net onder de grens van Queensland. Nu denken jullie vast waarom niet naar Ballina. Omdat we bij Rianne haar familie, oftewel een vrouwtje van 85 in de middle of nowhere konden verblijven. Rianne had haar gebeld en alles uitgelegd en we mochten daar 2 weken lang blijven. Echt super lief dus wij zijn naar het vliegveld gegaan en wilden daar ook overnachten. Uiteindelijk 3 uur daar in de lobby van een hotel gezeten want overnachten op het vliegveld ging niet zonder risico. Hierna toch een kamer geboekt met korting wat we kregen, gelukkig maar want onze vlucht ging al om 6 uur s’ochtends. Nu zijn de meiden en ik hier al bijna twee weken en eigenlijk hebben we het wel naar ons zin. We slapen uit, kijken films en liggen in de tuin te zonnen. Het is hier namelijk rond de 40 graden iedere dag. Het plaatsje waar we zijn heet Mummelgum en heeft 95 inwoners. Laatst zijn we naar Ballina geweest met de dochter, zij woont hier een kwartiertje vandaan en gister brachten ze ons naar een zwembad. Ook zijn we al mee naar de kerk geweest vorige week en hielpen we met het schoonmaken ervan. De mevrouw waarmee we wonen is toen ze 19 was van Nederland naar Australië verhuist en woont al voor meer dan 30 jaar op deze boerderij. Ze heeft een groot huis en een ontzettend grote tuin met veel bloemen die ze iedere ochtend onderhoud. Ook rijd ze zelfs nog auto. Aankomende dinsdag gaan we hier weer weg en gaan we met de trein naar Byron Bay waar we tot 4 december zijn. Dan nemen we een vlucht naar Cairns waar we onze reis oppakken volgens schema. Amy

10 maanden (foto’s)

De eerste foto’s van het reizen!

9 maanden (foto’s)

De foto’s van de maand Oktober!

8 maanden (foto’s)

Foto’s van maand 8 alweer!

7 maanden (foto’s)

En alweer de foto’s van de zevende maand down under! (er komen nog meer foto’s)

6 maanden (foto’s)

De kiekjes van maand 6 ;)

5 maanden (foto’s)

Nog een lading foto’s ;)

Yamba

Foto’s 6/7/8 juni

4 maanden (foto’s)

Weer een lading foto’s vanuit Australië

Mijn kamer

Dan eindelijk de foto’s van mijn kamer!

3 1/2 maand foto’s

Deze maand niet heel veel bijzonders gebeurt maar hier toch wat foto’s! Binnenkort zal ik foto’s plaatsen van mijn kamer, want ik besefte dat ik dat nog niet had gedaan oeps.

2 maanden (foto's)

Foto’s van de tweede maand in Valentine. De tijd gaat zo snel!

1 maand

Foto’s van de eerste maand!?

Week 3

Foto’s week 3!

Week 2

Foto’s van mijn tweede week in Valentine!