amygoesdownunder.reismee.nl

Oriëntatie en eerste dagen

Dinsdag middag 21 januari was het zo ver en vloog ik met 4 andere Nederlanders richtig Australië. De eerste vlucht zat ik naast Wendy en Rianne, dit was overigens erg gezellig en zo konden we elkaar alvast wat beter leren kennen. Na de 11 uur lange vlucht landen we op Guangzhou (China).  Ik heb nog geen  symptomen van het coronavirus ;) Hier hadden we maar een korte overstap dus na anderhalf uur zaten we op het volgende vliegtuig, hier zat ik naast de andere twee meiden Charlotte en Manon. Alleen deze vlucht heb ik vooral geslapen.

Aangekomen op Sydney voelde je de hitte meteen, helemaal niet verkeerd. Beter dan de winter in Nederland. Op het vliegveld stond iemand van Smartaupairs ons op te wachten en ook waren er nog twee andere au pairs bij, een meisje uit Denemarken en uit Frankrijk We werden met de bus richting het hostel gebracht, hier waren we ongeveer rond elf uur. Hier was nog iemand uit Frankrijk.

De eerste dag van de oriëntatie hielden we een treasure hunt. We moesten door Sydney wandelen en ondertussen foto’s en opdrachten maken. Wat me meteen opviel was hoe schoon het is in Sydney vergelijken met Amsterdam. Tijdens de wandeling zag ik ook voor het eerst The Opera House en The Harbour Bridge. Het is beide zo mooi en groot, heel andere dan op een foto van het internet. Na een aantal foto’s liepen we door richting Botanical Garden in. Side note: het was 40+ graden. En ook al had ik er geen problemen mee, de andere van mijn groepje wel en zo viel er dus iemand flauw midden in The Botanical Gardens. Gelukkig was er snel iemand bij die het nummer wist van de “rangers” daar. Dus uiteindelijk zijn we veilig terug gekomen en pizza’s gegeten met iedereen. Ook zijn een paar meiden en ik nog naar Paddy's market geweest! 

Op vrijdag hadden we de kinder ehbo cursus en omdat ik deze al in Nederland had gevolgd was het een beetje dubbel en het duurde 3 uur... De meeste ongevallen gelden ook voor jonge kinderen en sinds mijn hostkids allemaal wat ouder zijn was het voor mij niet echt nuttig.
Na de cursus zijn we naar een park gegaan waar we een barbecue hielden. Het is zo grappig hoe ze gewoon barbecue hebben midden in het park. Wel ideaal. Daarna hebben we ons bank account geregeld en toen mochten we doen en laten wat we wilden dus zijn we een rondje gaan lopen door het winkelcentrum en hadden we een ijsje gehaald. Wat trouwens erg duur was, maar ja in de hitte heb je het er voor over.


Hierna zijn we terug naar het hostel gegaan om wat slaap in te halen om vervolgens weer terug de stad in te gaan om The Opera House en The Harbour bridge in de nacht te zien. Dit is zo mooi en het was heel erg gezellig! Ik zal een aantal foto's bijvoegen :)

Zaterdag ochtend ging al vroeg de wekken want het was tijd om naar de gastgezinnen te gaan. Ik ga eerlijk zijn, ik had heel veel spanning voor dit wat natuurlijk uiteindelijk helemaal nergens voor nodig is. Terwijl langzaam iedereen werd opgehaald was ik één van de laatste. Samantha (Hostmum), de opa van de kids en Grace (één van mijn hostkids) kwamen me ophalen. Ik werd goed ontvangen en kreeg een hele lieve tekening van Grace. daarna begon de twee uur durende autorit richting Valentine. Het was totaal niet ongemakkelijk, vooral omdat Grace de hele autorit maar bleef praten ;)  ook al had ik de vorige nacht maar vier uur slaap gehad, ik had het overleeft. Ze heeft met iedere au pair een naam wat zeg maar hun ding is en nu noemt ze ons de "joke sisters" omdat we meteen al grapjes met elkaar aan het maken waren, echt zo schattig. Ze is, zoals Samantha zegt 6 going on 26 en dat merk je heel erg.

Bij het huis aangekomen heb ik even snel Andrew (Hostdad) en de jongens ontmoet, maar omdat ze snel door moesten naar een feestje was er niet veel tijd.  Ook was Jana er, zij is hun huidige au pair dus ze had mij alvast wat uitgelegd over de taken.

Het huis waarin ze wonen is erg mooi, ik heb zelfs mijn eigen balkon en inloopkast! 

De volgende dag ging ik met ze mee naar een feestje want het was Australia day! En eerlijk gezegd was dit niet echt geweldig. Ik voelde me een beetje oncomfortabel. Het was echt een soort van rijke mensen feestje mensen ofzo iets, ik kan het niet goed uitleggen. Na vier uur lang bij dat feestje te zijn gingen we eindelijk door de stad in om ergens te eten. Dit was dan wel weer erg gezellig!

Op maandag heb ik voor het eerst aan de linkerkant van de weg gereden samen met de opa van de kids. Ik had verwacht dat het nog een hele opgave ging worden maar het ging goed. Hij zei zelfs dat ik de eerste weer was na de vorige vier au pairs waarbij hij zich veilig voelde ;)  Dus dat is goed om te horen, alleen hopen dat het achteruit inparkeren ook vooruit gaat want dat is niet mijn sterkste punt. Ik had ook een barbecue met het gezin, dit was erg lekker en ik heb Cricket gespeeld met Harry. En dus ook ontdekt dat cricket niet mijn ding is.

Vandaag, was de laatste vakantie dag van de kids. In de ochtend reed ik samen met de opa Lachlan naar een afspraak en daarna hadden we geluncht. In middag bracht ik Harry naar cricket en heb ik voetbal gespeeld met Lachlan! 

Ik heb het heel erg naar me zin en morgen begint mijn eerste werkdag dus ik ben benieuwd hoe dat gaat. Dit weekend ga ik misschien mee naar een echte cricket wedstrijd en op zondag ga ik naar Sydney samen met een aantal au pairs van de oriëntatie! 

-Amy :)

Reacties

Reacties

Lies

Zo leuk om te horen dat je het naar je zin hebt! Ben echt blij voor je en ben benieuwd hoe je eerste werkdag gaat!

Tineke

Hee Amy, prachtige foto’s, bijzonder dat je er nu echt bent! Gelukkig dat het gezin goed lijkt te bevallen, lijkt mij ook heel spannend. Wat een hitte, maar daar hou je van..... ik ga zo Nuno uitlaten voor de 5e keer achter elkaar in de regen?. Werk ze morgen, benieuwd naar je volgende verslag, erg leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. ?

Mea

Hoi Amy....leuk om te horen dat je het naar je zin heb en je een goede reis heb gehad. Ik ga zo even je foto's bekijken….had er al een paar van je moeder gehad. Wat een hitte daar...zou niets voor mij zijn, maar gelukkig kan jij er goed tegen. Hier regen en een harde wind. Leuk om zo op de hoogte te blijven. Groetjes Mea

Yvonne

Wat een goede berichten Amy. En wat stoer dat je al gereden hebt.
Heel veel succes en we lezen graag je belevenis.

Groeten van al je NEMO collega’s

Dylan

Wat ontzettend leuk om te lezen, ik ga je zeker blijven volgen :)
Klinkt alsof je je al helemaal thuis voelt met die kids!

Zoals Yvonne ook al zei: Groetjes van je Nemolega's!

Laura

Hoi Amy,
Allereerst wat een mooie foto's.
Ik vind het leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Stoer hoor dat je links durft te rijden.
Heel veel succes op je eerste werkdag!
Groetjes, Laura

Marijke

Hoi Amy, wat leuk om je verhaal te lezen. Je maakt wat mee zeg. Fijn dat je het naar je zin hebt en stoer dat je links rijdt. Nou Amy, heel veel plezier en suc6 nog. Ik kijk weer naar je volgende verhaal. Leuk geschreven ook. Xxx Marijke

Jet

Amy, wat leuk om je berichten te lezen en dat het goed met je gaat en ik hoop dat je er nog een leuke tijd zal beleven. Groetjes Jet

Kruimel

Hey Amy,
Mis je hier wel echt, maar ben zo blij dat het goed gaat!
Ben ook wel echt jaloers, dat jij gewoon in hartje zomer zit tussen de koala's, kangoeroes en gewoon een meer en de zee super dicht bij hebt.. En dan die foto's!!! Kijk uit naar al je blogposts!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!