amygoesdownunder.reismee.nl

1 maand down under!

1 maand down under

Hallo allemaal ik ben nu ondertussen 1 maand bij de familie Cornwell. Ik heb het hartstikke naar mijn zin ook al zijn er wel een aantal momenten geweest dat het wat minder ging. maar dat hoort er nu eenmaal bij.

Ik ben al een aantal keer naar Sydney geweest om daar Rianne en Wendy op te zoeken. Zo zijn we naar Darling Harbour geweest en hebben we de Harbour Bridge overgelopen. Waarschijnlijk ga ik ook nog een keer de Harbour Bridge beklimmen samen met Wendy! Hier in Newcastle heb ik ook al een aantal au pairs ontmoet alleen gaan de leukste binnenkort alweer naar huis.

Vorig weekend (16 februari) was ik mee gegaan naar de cricket wedstrijd van Lachlan. Ik bleef maar voor een uurtje. Gelukkig maar want een Cricket game kan dus 6 uur duren en vind ik het nou echt een interessante sport? Nee eigenlijk niet ;) Voetbal is toch echt leuker. Ik heb me ook aangemeld bij een aantal clubs om te kijken of ze vrouwen teams hebben. De meeste zaten helaas al vol of hebben geen vrouwen teams. Vandaag mailde er wel 1 terug die wel een vrouwen team heeft alleen trainen hun wanneer de coach zin heeft. Dus of dat nou zo handig is?

Maar nu even terug naar 16 februari. Deze dag ging ik na het uurtje cricket kijken door naar Sydney. Toen hebben Rianne, Wendy en ik de Harbour Bridge overgelopen. Dit was erg leuk en het uitzicht is zo mooi!

Toen onderweg terug naar huis viel de eerste trein uit dus dat werd een uur wachten... waarna ik op het station een taxi moest nemen want mijn hostdad lag al op bed. Dus ik de taxi in maar de chauffeur begrijp niet waar ik heen wilde dus alles verliep was stroef. Maar uiteindelijk veilig thuis gekomen. Tot ik de volgende ochtend wakker wordt en 1 van mijn Airpods weg is. Waarschijnlijk verloren in de taxi. Echt heel erg zonde, had hierdoor ook echt wel even een baal momentje. Maar ja er zijn ergere dingen en Grace had al gezegd dat ze een nieuwe voor mijn verjaardag ging geven ;)

Gister was ook mijn eerste werkdag alleen hiervoor was de opa van de kids erbij en daarna mijn hostmum omdat zij twee weken vrij had en vandaag een nieuwe baan is begonnen.

De jongens zijn altijd erg chill en makkelijk. Maar dan heb je Grace nog en zij kan onwijs zeuren en opstanding doen. Dit weekend kwamen Rianne en Wendy bij mij slapen en dan merk je dat Grace meteen alle aandacht wilt en ze bleef maar hangen bij ons. Uiteindelijk haar mijn kamer uitgetild. Toen begon ze te zeuren over dat het haar huis was en zij is de baas hier. Ze bleef maar kloppen. Mijn hostmom was toen ook nergens te bekennen. Beetje vaag allemaal. je merkt ook dat Grace verwend is. Ze krijgt alles voor mekaar. Maar ja wie ben ik om er wat van te zeggen. Ze kan ook heel lief zijn hoor ;) Zo zegt ze soms 'ik hou van je'. En geeft ze me knuffels of wilt ze mijn hand vasthouden als we op school zijn.

Verder was dit weekend erg leuk. We zijn wezen zand surfen in Port Stepens. Dit was ontzettend grappig vooral het proberen de blijven staan van de hoogste zandheuvels. In Hawaii ligt er zelfs zand uit Port Stephens, doordat ze geen zwarte stranden wilden in Hawaii.

Na het zand surfen zijn we doorgegaan naar het Tomaree lookout point. Dit was een wandeling van ongeveer een half uur en het uitzicht was heel mooi. Zeker de moeite waard!

De volgende dag zijn we naar Naru beach geweest. Dit is een verborgen strand 10 minuten van mijn huis. Het zand is wit en het water is helder. Wel hebben mijn hostkids verteld dat er haaien zwemmen. Leuk om te weten natuurlijk. Hierna gingen we door naar Redhead beach dit is het dichtstbijzijnde strand vanaf mijn huis en ook hier is het erg mooi. (zie foto's eerste maand).

Ik heb nu twee dagen alleen gewerkt en ik merk nu echt dat het nog wel wennen is zo zonder iemand erbij. Zo was ik gister al Grace haar balletoutfit vergeten en bracht ik Lachlan te laat naar voetbal. Oeps.

Vandaag Grace haar News letter bijna vergeten. Ik zoek al last minute nieuws artikelen op maar blijkbaar hoeft ze alleen speelgoed mee te nemen om er iets bij te vertellen. (Gelukkig is dat mij uitgelegd...)

Dus het gaat zeker met ups en downs. Hopelijk gaat het de aankomende dagen wat beter en wen ik wat meer aan het schema. Want ze hebben hier altijd wel wat te doen, te veel al zeg ik het zelf. Wat ik wel erg leuk vind is als de kids niks hebben dat we dan bijvoorbeeld laatst een spelletje met z'n alle deden of samen op de trampoline springen.

In de aankomende week ga ik als het goed is ook een surf les nemen, voordat het water te koud wordt. Hier heb ik erg veel zin in. Ook ga ik binnenkort naar Palm beach dit is een strand in de vorm van een palmboom tussen Sydney en Newcastle!


Groetjes vanuit het zonnige Valentine :)

Reacties

Reacties

Mea

Wat leuk om weer iets van je te horen. Hopelijk gaat het iedere dag beter en zijn er meer ups dan downs. Groetjes van ons.

Karelien

Die downs horen er nu eenmaal ook bij. Later vergeet je die meestal, en denk je aan al die mooie belevenissen!!
Weer mooie foto's. Ben benieuwd wat je leuker vindt, zandboarden of surfen? Binnenkort maar weer ff facetimen.
Heel veel liefs, Mam:)

Kruimel

Leuk bericht Amy! Hoop inderdaad dat het wat gaat wennen en ik ben onwijs benieuwd hoe het surfen gaat!

Marijke

Hoi Amy, Hoe gaat 'ie? Mooi om je verhalen te lezen. Hier gaat alles goed. Ned. is in de ban van het Coronavirus. We mogen nu ook geen handen meer schudden om besmetting te voorkomen. Een beetje overdreven. Nou Amy, ik hoop dat het heel erg goed gaat. Veel plezier en suc6 nog. Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!