amygoesdownunder.reismee.nl

Lang verwachte update (2 maanden down under)

Hallo allemaal,

Het is alweer even geleden maar ik leef nog en heb nog geen virus gelukkig. Het weekend nadat Wendy en Rianne naar Newcastle waren gekomen ging ik richting Sydney. Op de zaterdag avond zijn we naar Mardi Gras geweest. Helaas niks van de parade kunnen zien omdat het zo ontzettend druk was. Hierna wilde we uitgaan maar daar was niks meer van gekomen dus zijn we uiteindelijk om 1 uur s'nachts in de kfc beland. De volgende dag hebben we met z'n alle geluncht in Darling Harbour en daarna ben ik weer terug gegaan naar Newcastle. Dit keer gelukkig geen airpod verloren ;)

Het volgende weekend (7-8 maart) was het het laatste weekend van Selina. Erg jammer, zij was de enige au pair die dichtbij woonde. Nou ja dichtbij... een half uur lopen, maar dat is voor Australië dichtbij. Op de zaterdag hebben we voor de laatste keer samen de parkrun gedaan. We deden dit keer degene in Blackbutt, oftewel de moeilijkste hier in de buurt maar we hebben alles rennend gedaan in de regen! in de avond hebben Johanna en ik bij haar pizza gegeten en daarna zijn we wezen lasergamen en zijn we uit geweest in Newcastle. Dit was erg gezellig. Een verschil met Nederland is wel dat de clubs hier al om 2 uur dicht gaan. De volgende dag ben ik wezen kijken bij Harry zijn voetbalwedstrijd, dit was erg leuk. Mijn hostmom schreeuwde nogal fanatiek mee, wat de andere kids niet zo leuk vonden overigens. Maar uiteindelijk hebben ze 3-3 gespeeld waarvan ze eerst 3-0 achterkwamen.

En nu ik het toch over voetbal heb. Ik heb mijzelf ook aangemeld voor een club, Garden Suburb FC. Erg leuk en ik heb veel zin in de wedstrijden, die beginnen in mei, hopelijk gaat dit door.

Deze werkdagen ging het gelukkig al beter en vergeet ik geen News letters meer en bracht ik de kinderen op tijd naar de sport. Soms in de ochtend nog wel wat moeite met Grace. Ze blijft erg lastig op sommige momenten en kan het woord nee gewoon niet hebben. Zal dit beter worden in de komende maanden? Ik denk het niet.

Het weekend van 14-15 maart ben ik voor de verandering weer naar Sydney geweest ;) We wilden hier uitgaan maar alles verliep nogal rommelig, dus uiteindelijk naar de film geweest. En geloof me de bioscoop hier is zoveel beter dan in Nederland. Je kunt je stoel automatisch verstellen en de stoelen zijn ook breder en zachter. Je zou er zo in slaap kunnen vallen.

De volgende dag gingen Rianne, Wendy en ik naar een Nederlands winkeltje ergens op een industrietrein in "the middle of nowhere". Het regende en was koud en ik had alleen maar een korte broek aan en die dag ervoor begon ik me al ziek te voelen... Niet zo handig dus. Maar het was wel erg gezellig en ze hadden allemaal Nederlandse producten en een klein café. Ik had nog hagelslag meegenomen voor de kids!

Bij thuiskomst gingen we met z'n alle eten en zingen want Samantha was jarig. Grace, Lachlan en ik hadden die vrijdag ervoor een taart voor haar gebakken en versiert!

De dag erna moest ik oppassen. De kids en ik zijn naar Sonic geweest in de bioscoop en hebben voor de rest veel verstoppertje gespeeld, op de trampoline gesprongen en spelletjes gespeeld op de tv.

Op maandag gingen Lachlan en Grace beide niet naar school, allebei ziek. En ook ik was ziek. Ik heb deze week ze allebei thuis gehad en laat me je zeggen dat je er na 5 dagen toch wel klaar me bent (Dit worden vanaf nu dus erg lange dagen). Gelukkig op vrijdag was Andrew ook thuis en kon ik even het huis uit om naar het strand te gaan.

Op de vrijdag avond zijn we gaan picknicken bij het meer en de volgende dag zijn we met z'n alle naar het strand geweest. Veel gezwommen en ook geluncht bij een barbecue in een parkje. Was nog wat gedoe over vanwege het virus maar we hadden alles goed schoon gemaakt voordat we het gebruikten ;)

Vlak voordat we terug keerden hadden we dolfijnen gespot, kan ik dit ook weer afstrepen!

Het virus hier was nog niet heel heftig, ook niet qua maatregelen. Tot dit weekend... Nu zijn er toch aardig wat veranderingen. Au pairs die naar huis gaan, winkels die gesloten zijn en lege schappen. Ook mijn voetbaltrainingen gaan niet meer door waar ik ontzettend van baal. Afspreken met andere au pairs gaat ook lastiger en mijn surfles die ik een maand geleden had geboekt gaat ook als maar niet door... Voor degene die het willen weten, er zijn momenteel 2000+ geïnfecteerde waarvan 8 doden. Het valt dus allemaal nog redelijk mee. Hier in Newcastle is alles nog veilig te zijn.

Hopelijk gaat alles snel voorbij. Het beperkt toch de uitstapjes die ik had gepland en mijn vrije tijd is in één keer weg. Maar ja positief bekijken want het had allemaal nog erger gekund.

Vanaf nu zijn ze alle 3 dus thuis en werkt Samantha ook vanuit huis. Het voordeel is dat ik in plaats van 7 uur om 9 uur kan beginnen ;)


Groetjes vanuit down under

(Foto's komen eraan)

Reacties

Reacties

Mea

Leuk weer iets van je te horen. Best heftig dat virus en ik las gisteren dat Australië en New Zeeland op slot gaan. Meteen een strenge aanpak en dat is denk ik wel goed. Hier groeit het aantal geïnfecteerde mensen in rap tempo. Alle scholen zijn dicht en ik pas op dit moment ook even niet op mijn kleinzoontjes. Hopelijk gaat het snel beter want Nick en Mariëlle verwachten eind mei hun 3e kindje (weer een jongen). En naar opa gaat voorlopig alleen je moeder om het risico zo klein mogelijk te maken. Hij hoort toch tot de kwetsbare groep. Jammer voor je dat het voetbal en al die andere leuke dingen nu niet door kunnen gaan, maar gezondheid is belangrijker.

Groetjes en doe voorzichtig

Karelien

Lieve Amy,
Alles is nu nodig dat het niet erger wordt. Wel jammer dat het tijdens je au-pair avontuur gebeurt. Maar dan weer beter nu, dan tijdens het reizen. Wel een beetje balen kids alsmaar thuis, voordeel je kan uitslapen! Denk goed om jezelf en we facetimen weer snel. veel liefs, mam.

Laura

Hoi Amy,
Leuk om weer wat van je te horen! Gelukkig gaat het met jou weer goed. Wees toch maar voorzichtig. Jammer dat je nu niet meer kunt sporten en het contact met de andere au pairs wat lastiger gaat worden. Volgens mij heb je het nog steeds naar je zin. Succes voor de komende tijd! Hou je haaks. Tot de volgende keer.

Marijke

Hé Amy,
Leuk om weer een verhaal van je te lezen. Je maakt heel wat mee. Wel jammer dat je nu een beetje 'vast' zit vanwege het virus.
Hier zijn we in de ban van het virus. Het maatschappelijk leven ligt helemaal stil. Ik werk thuis en komt niet veel de deur uit.
We moeten er alles aan doen om dit virus in te dammen. Nou Amy, pas goed op jezelf. Veel plezier nog. Xx

Yvonne

Hi Amy,

Wat een bizarre tijd. NEMO is nu bijna 2 weken dicht en ik mis het enorm. De routine, collega’s en de bezoekers. Wij hebben gelukkig wel neven nu in huis (ben ook een soort aupair nu) omdat de ouders wel moeten werken. Heb je niet overwogen om terug naar Nederland te gaan? Veel sterkte daar. Liefs Yvonne

Lies

Heeyy amy!

Leuke foto’s en verhalen weer!
Mooi om te horen dat je het nogsteeds naar je zin hebt. En soms zit het indd niet mee maar je kan natuurlijk niet alles mee hebben haha? Wel echt rot dat nu sommige au pairs al weg zijn.. Het wordt nu allemaal anders voor je omdat de kinderen nu continu thuis zijn, wel fijn dat Samantha thuis werkt. Maar net zoals in het begin moet je weer even inkomen en daarna gaat het weer goed. Je kunt dit??
Kusjes Lies

Kruimel

Hey,

Wat heftig allemaal. Ik ben steeds zo benieuwd wat je van het surfen zou vinden, dat dat en andere dingen nu niet doorgaan is echt heel erg kut zeg. Hopelijk wordt alles, ook hier minder... Ook dat de voetbal nu niet doorgaat, zou je eindelijk weer op het veld rennen!!
Echt weer leuk geschreven! Hoop dat ik vaker kan mee facetimen, in plaats van de afgelopen tijd, hahaha.

Groetjes, Kruimel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!