amygoesdownunder.reismee.nl

Op de helft!

Het is alweer even geleden en we zijn 1 maand verder. Dit betekent dat ik alweer op de helft zit van mijn tijd hier. Het gaat zo ontzettend snel voorbij. Deze laatste maand is er ook vrij weinig gebeurt. De kids hebben nog steeds thuis les en hadden deze twee weken paasvakantie. Helemaal niet erg want de eerste week kon ik hierdoor ook lekker uitslapen.

Pasen wordt hier groter gevierd dan in Nederland en Grace geloofd ook zelfs nog in de paashaas. Ik keek er raar van op dat kinderen hier echt erin geloven. Ik zelf kreeg ook chocolade eieren en stroopwafels, niet verkeerd. Ook gingen we in de avond met een kampvuur in de tuin zitten. Je kunt de sterren hier ontzettend mooi zien!

Verder hebben we veel wandelingen gemaakt hier in de omgeving en kijken we films in de avond. dat verandert niet!

Voor mij begint een werkdag in quarantaine om 9 uur. Dan ben ik beneden en maak ik ontbijt voor de kids. Harry is dan al in een online klas en Lachlan is ook al begonnen. Sam werkt dan ook nog beneden maar meestal beginnen haar meetings rond 11 uur en dan sta ik er alleen voor. Na het ontbijt gaan Grace en ik beginnen aan haar huiswerk. 1 pagina en dan 15 minuten pauze. Dit doen we ongeveer tot 12 uur. Dan vaak op de trampoline springen of een rolspel met Grace. Meestal heeft Harry dan ook bijna pauze en dan maak ik lunch voor iedereen en daarna gaan de jongens en ik soms mountainbiken en past Sam op Grace. Als we dan terugkomen spelen we op de xbox en nu gingen we ook naar een indoor sportveld waar de jongens trainen voor cricket. Ik breng ze en help met de ballen in de machine te doen voor Lachlan en Andrew oefent met Harry. Dit ongeveer voor een uurtje. Gelukkig maar want na een tijdje heb ik het wel gezien. Als er geen training is dan blijf ik Grace entertainen totdat Andrew thuis is en hij kookt dan het avondeten.

Dan als we thuiskomen heeft Sam het avond eten meestal klaar en dan zit mijn werkdag erop. Hier in Australië eten ze gemiddeld een stuk later dan in Nederland meestal eten we namelijk rond 7/8 uur.

Na Pasen moest Andrew weer aan het werk. Het is erg druk bij zijn praktijk. En ook Sam heeft het erg druk met werk.

Eerst vond ik het hele quarantaine gebeuren niet zo leuk maar eigenlijk vind ik het wel gezellig met mijn hostfamily. Anders zou ik bijna ieder weekend weg zijn en nu spendeer ik veel meer tijd met ze. Gister zijn we weer op een wandeling geweest langs het strand en blijkbaar is het walvis seizoen begonnen. Super gaaf, hopelijk kan ik er binnenkort een spotten. Ook heb ik het nieuwe huis gezien waar ze volgend jaar naartoe gaan verhuizen en het uitzicht is super mooi op de zee. Maar toch ben ik wel blij dat ik nu nog hier ben. Ik vind de wijk hier leuker dan daar!

Ook een update op mijn verloren airpod, die lag gewoon al 2 maanden onder de koelkast... ik ging stofzuigen en opeens vond ik het! Scheelt ook weer.

Er gebeurt dus niet al te veel bijzonders. Ik heb de serie YOU met Sam uitgekeken, dat was erg gezellig. Ook een paar keer een voetbaltraining met de kids gedaan in de tuin. Ik vond het volgens mij leuker dan hun haha. Ik heb ook mijn hooghoud record verbroken, het is nu 323. Het mountainbiken wat de jongens en ik veel deden is nu helaas gestopt omdat Harry een stunt wilde doen maar zijn rug bezeerde.

Als het goed is beginnen de scholen over twee weken weer en ergens vind het wel jammer. Ik vind de routine nu leuk en het is gezellig.

Vandaag is het Anzac day dat is een dag waarop de Australiërs de slachtoffers herdenken die zijn gesneuveld tijdens de oorlogen. Normaal zouden we voor zonsopkomst naar het strand gaan maar vanwege covid-19 bleven we thuis en heb ik met de kids verstoppertje en murder mystery gespeeld. Zo als Andrew thuis komt gaan we naar een park toe en een ijsje eten en dan voor avond eten hebben we zelfgemaakte pizza's!

Dat was dan de 3 maanden update. Nog 3 maanden te gaan!


Amy


Reacties

Reacties

Mea

Hallo Amy,

Wat leuk weer iets van je te horen en fijn dat je het er zo naar je zin heb en alles goed gaat.
Ik hoorde van je moeder al dat je je AirPod weer had gevonden...gelukkig maar.
Hier gaat ook alles z'n gangetje. De scholen beginnen hier ook weer na de meivakantie, maar naar de oudere mensen op bezoek mag nog steeds niet. Al ben ik voor de Paasdagen wel even snel naar opa gegaan en bellen we regelmatig, maar dat is toch anders.
Wij hebben nu een lang weekend, want maandag is hier Koningsdag.

Groetjes van Fred en Mea

Kruimel

Hoi Amy!
Klinkt super positief! Echt blij dat je het zelfs met al dit corona gedoe zo naar je zin hebt!! Mis je wel echt hoor!

Laura

Lieve Amy,
Leuk om weer wat van je te horen. Zo te lezen vind je het daar nog steeds leuk en heb je het naar je zin.
Hier is het voor het grootste deel nog hetzelfde. Sjoerd werkt thuis, Samantha volgt online les en ik ben aan het hobbyen geslagen. Ben nu bezig met een Diamond Painting schilderijtje. Wat een werk, maar het resultaat wordt heel mooi. Vanaf 11 mei, na de meivakantie, gaan de scholen weer open. Gelukkig heb je je Airpod weer terug gevonden. Waar stofzuigen al niet goed voor is! Veel plezier daar nog en geniet ervan. Tot de volgende Update.
Liefs van Laura

Lies

Hey Gurl,

Echt goed om te horen dat je het nog steeds naar je zin hebt! Leuk dat je nu dus ook meer tijd doorbrengt met je hostfamily! Ook echt grappig dat je serie kijkt met je hostmum. De tijd gaat echt snel joh, je bent er nu alweer 3 maanden :0 Ik mis je wel echt hoor, kom snel maar weer naar huis haha.

Liefs lies <3

Rosita

Waaaat 323 keer zo lang!!! Als je terug komt kan je wel in het Nederlands eftal :P

Ben blij om te horen dat je het ook leuk hebt tijdens de quarantaine :)

Have fun!

Liefs xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!