amygoesdownunder.reismee.nl

5 maanden down under

G’day,


5 maanden update alweer! Ala ik mijn tijd niet had verlengt was nu mijn laatste maand ingegaan, zo raar om te bedenken.

Het weekend na de laatste update gingen we naar Yamba! Toen ik die dag Grace ging ophalen van school die dag heb ik ook eindelijk de moeder van Andrew ontmoet. Erg aardig en ze is Nederlands dus we hebben ook even Nederlands met elkaar gesproken!


Op de donderdag middag nadat de kids uit school kwamen begonnen we met rijden. Uiteindelijk kwamen we rond 11 uur s’avonds aan. Yamba ligt richting de grens bij Queensland.

Op de vrijdag zijn we naar het strand geweest. Het is hier warmer dan in Newcastle maar het water was nog steeds erg fris. We hebben toen een klein rondje gelopen en geluncht. En verder niet veel gedaan omdat iedereen moe was.

Zaterdag hebben Sam, Lachlan en Grace een walvissen tour gedaan. 4 uur op de voor gezeten en geen Ă©Ă©n walvis gezien... maar ja het was evengoed erg mooi en we hebben veel dolfijnen gezien. Verder zijn we nog naar een uitzicht punt geweest wat super mooi was.

De volgende dag zijn Andrew en Harry gaan diepzee vissen. En wie ziet er dan 6 walvissen... Andrew en Harry. Maar wij hadden het ook gezellig ook al zagen we geen walvissen. We gingen naar het strand en Lachlan en ik gingen boogie boarden. Dat is surfen op een kleinere plank en zonder het opstaan. Dit was echt zo leuk!! Zelfs Grace deed het en was er super goed in.

Deze dag kwam er ook een vriendin van Sam langs en zij bleef slapen.

Ik sliep alle avonden samen met Grace en precies de laatste avond plast ze in bed en maakt ze me om 3 uur s’nachts wakker... Maar ja kan gebeuren. Gelukkig gebeurde het niet te dicht aan mijn kantje ;)


De dag dat de mids weer naar school moesten naar Yamba was Grace ontzettend moe. Ik kwam aan op school met haar en het was huilen. Ik heb haar nog nooit zo verdrietig gezien. Ze wouw echt niet. Uiteindelijk een half uur met haar gestaan en geprobeerd te kalmeren. Gelukkig liep pakte ze na wat pushen de hand van de lerares zodat ik kon gaan. Was toch wel even anders dan normaal. Hoop ook niet dat het nog eens gaat gebeuren.


De laatste dag zijn we wezen kajakken. Ik ging samen met Harry in een kajak die volgens mij daar niet al te blij mee was toen hij besefte dat ik niet kon sturen. Naar zijn mening dan. Mijn armen waren verkrampt aan het einde van de tocht maar we hebben het overleeft zelfs doordat we een toeristische route door het moeras gingen en er een tak bijna op ons hoofd viel.


Doordeweeks gebeurd er overigens niet veel naast dat ik laatst ben gaan surfen samen met een au pair uit Newcastle. Surfen is toch wel erg moeilijk. Je balans op het bord vinden en je overeind werpen met je armen. Toch een beetje onderschat maar ik ben een aantal keer blijven staan. Ik wil dit zeker nog een keer doen.


Het weekend voor mijn verjaardag ben ik naar Sydney geweest om eindelijk na 3 maanden Wendy en Rianne weer te zien! Het was weer super gezellig we hebben 2 ontzetten mooie hikes gedaan en ik blijf slapen bij Rianne. We hebben ook lekker geluncht en series gekeken.


En toen was het alweer mijn verjaardag! Overdag ben ik gaan shoppen voor mezelf ;) en in de avond gingen we uiteten met z’n alle. We hadden chinees gegeten en dat is natuurlijk altijd goed. Ik had ook nog een pakketje van thuis gekregen, dank jullie! En een cadeautjes gekregen van Sam en Andrew.

Super lief allemaal.


Gisteren ben ik met de auto naar Woy woy gereden om Rianne, Wendy en Lieke op te halen. We hebben een hike gedaan lang de zee. Het was super mooi. Het weer viel en beetje tegen het regende wat op de terugweg en de paden waren modderig.

We zijn in de avond uiteten geweest in Wyong bij een super leuk restaurantje. Helaas was ik de chauffeur ;)


Vandaag ging ik naar Sydney. Wendy, Rianne en ik hebben de ferry in Circular Quay genomen en zijn naar de Taronga zoo gegaan waar Lieke aan het wachten was op ons. De Taronga zoo is een hele grote dierentuin in Sydney met uitzicht op het Opera House en de Harbour Bridge! Helaas waren er wel een aantal dingen gesloten vanwege corona maar ik heb wel eindelijk een koala gezien. De dierentuin heeft 55 verschillende diersoorten waaronder een aantal Australische dieren.

Na de dierentuin reden we door naar Manly beach. Hier hebben we geluncht en het is zeker een plaats om terug te komen wanneer de zon schijnt en het wat warmer is.


Volgende week heb ik mijn eerste voetbal wedstrijd in Australië waar ik ontzettend veel zin in heb en die week daarop ga ik met mijn hostfamily naar Coffs Harbour!


Amy

Reacties

Reacties

Laura Mantel

Lieve Amy, Leuk om weer te lezen, wat je allemaal hebt meegemaakt. Volgens mij zit je geen dag stil, maar wel heel leuk om zoveel herinneringen te maken. Ik wens je succes met je eerste voetbal wedstrijd en te genieten van alles wat je nog gaat doen! Liefs, Laura

Rositi

En toen belde er nog een oud collega op me verjaardag :p
Jeeej koala gezien!!! Kan je ook weer afvinken hahah
Succes met voetbal maak ze in!!

Mea

Leuk weer iets van je te horen Amy.
Vandaag is je moeder jarig.....gefeliciteerd.
Je heb weer leuke dingen gedaan...die foto's van het surfen zijn echt prachtig. Een leuke ervaring rijker en jammer dat je geen walvissen heb kunnen spotten, maar dolfijnen zijn natuurlijk ook heel erg leuk.
Succes volgende week met je eerste voetbalwedstrijd.

Groetjes van Fred en Mea

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!