amygoesdownunder.reismee.nl

Car crash en heimwee

De dag na het vorige blog was het echt een van de moeilijkste dagen die ik hier heb gehad. Het begon al in de ochtend, kinderen sliepen wat langer dan normaal. Nou helemaal niet erg maar dan moeten we wel haasten. Uiteindelijk iedereen in de kleren en gaan om Lachlan naar school te brengen. Het weer was slecht, veel regen en toen bleek er nog file te zijn op een plek waar nooit file is... en als het niet erger kon moest Grace ook opeens naar de wc. Lachlan 5 minuten te laat op school afgezet. Nou na oke dat kan gebeuren. Daarna verder naar Grace haar school en nee nu kon ze het nog wel even inhouden. Althans dat zei ze. Ik blij komen we hopelijk nog net aan op tijd.


Ik parkeer bij haar school en ja daar heb je het... ‘ik denk dat ik in mijn broek heb geplast’ zegt ze. Nou helemaal niet erg kan gebeuren. Van binnen denk ik wel, dit had ik kunnen voorkomen, maar ja hè. Leermoment. Alleen nu wil ze niet meer school binnen wat te begrijpen is. Ze schaamt zich en klasgenoten gaan haar nu uitlachen zegt ze. Waarop ik reageer nee kom we gaan alleen naar het kantoor daar hebben ze vast een reserve broek. Maar na met Sam gebeld te hebben zegt ze ga de stad in en koop een nieuwe broek daarna kan je haar weer afzetten. Ik samen met een huilende Grace die absoluut niet meer naar school wil een nieuwe broek kopen. Maar dan sta ik daar naast de auto met een nieuwe broek en het is krijsen en huilen want ze wil niet. Ondertussen bellen met mijn hostparents en die zeggen ja ze moet het aan doen en naar school. Makkelijker gezegd dan gedaan...Gelukkig na een half uur daar gestaan te hebben haar zover gekregen zich om te kleden. Nu terug naar school maar onderweg huilt ze dat ze naar huis wilt en niet meer durft. Wanneer ik dan ook weer de auto heb geparkeerd en een half uur lang Grace probeer uit de auto te krijgen geef ik het op en neem haar weer terug mee naar huis. Ondertussen erg chagrijnig.


Uiteindelijk rond de middag Grace omgekleed omdat ze naar haar oma moest die haar dan naar ballet brengt zodat ik de jongens op kan halen.

Na haar afgezet te hebben ga ik richting Lachlan zijn school. Het regent nog steeds en de stress van de ochtend blijft door mijn hoofd gaan hierdoor mis in het rode stoplicht waardoor ik tegen een andere auto schraap. Meteen paniek en ergens langs de kant geparkeerd.

Gelukkig iedereen oke en aardige mensen. Ook gelukkig alleen maar krassen aan beide auto’s. Was wel echt schrikken en had een grote mentale breakdown.


Het erge was ook nog dat je daarna gewoon verder moet met de dag en de kinderen moet ophalen en rustig blijven. Maar van binnen was er alleen maar meer stress.


Mijn hostparents reageerde goed gelukkig. Ik had Andrew al gebeld vlak nadat het gebeurde maar alles is verzekerd.


Goed begin van de week dus...


Ik heb die week ook nog met Ailssa afgesproken, we gingen schaatsen en hebben daarna geluncht. Was erg gezellig. Nu kan ik ook zeggen dat ik heb geschaatst in Australië.


1 augustus was Harry jarig, hij werd 13. We zijn gaan kijken bij zijn voetbal wedstrijd die ze helaas hadden verloren en zijn daarna naar Hunter Valley geweest. We gingen hier een off road Segway tour doen. Dit was echt super leuk en de jongens maken het super grappig, ze crashte nogal veel. Tijdens de tour ook Kangaroo’s gespot en toen we het rondje af hefden gemaakt gingen we lunchen.

In de avond hebben we een film gekeken.


De zondag had ik eindelijk weer een wedstrijd, en........ 9-1 gewonnen! Het ging super goed en ik had 4 goals en 3 assists gegeven. Ik was de speelster van de wedstrijd! Het team is erg gezellig en aan het einde van het seizoen gaan we een weekend met z’n alle spenderen.


Na de wedstrijd heb ik Rianne opgehaald met de auto en gingen we naar het reptielen park dat is ongeveer 2 uurtjes bij mij vandaan. We hebben koala’s en kangaroo’s geaaid! Zo lief! Ze hebben in dit park allemaal Australische dieren. Je kunt ook zien waar alle slangen en spinnen leven... dit had ik misschien niet willen weten.


Voor de rest wandel ik erg veel langs het meer en het strand. Voelt altijd fijn om na het weg brengen van de kids voor een wandeling te gaan.


Het weekend van 15 augustus heb ik Rianne, Wendy en Lieke opgehaald en zijn we naar een strandje genaamd Pearl beach geweest. Was erg mooi, helaas wel op een steen gevallen... oeps. Daarna zijn we gaan lunchen en shoppen. Ik heb een jurkje gekocht alvast voor de zomer! In de avond samen met mijn hostfamily en vrienden van hun gezeten, waarmee we ook volgende week naar de sneeuw gaan ;)


Die dag erna weer een wedstrijd gehad tegen de club waar Grace voetbalt. 6-2 gewonnen, voelde me alleen niet heel goed. Het is natuurlijk winter hier maar voor mij was deze dag gewoon hoog zomer.


In de middag een echte Australische barbecue gehouden met de meiden op een plekje aan het water op de central coast! Was gezellig helaas voelde ik me weer wat ziek.


Voor de rest kook ik hier de laatste tijd ook wat meer dan alleen simpele maaltijden dus daar zit vooruitgang in ;)


Vorig weekend had Harry zijn verjaardagsfeestje en gingen we sandboarden het waaide ontzettend hard dus niet de beste omstandigheden maar het was evengoed een geslaagde dag!

En de voetbalwedstrijd van dit weekend 4-1 gewonnen. We hebben nog geen wedstrijd verloren En de wedstrijd van dit weekend wordt belangrijk en bepaald of we eerste blijven of naar de tweede plaats zakken.


Ook beschrijft de titel heimwee. Het leven hier is nu zo normaal en de laatste tijd best wel stressvol met het drukke programma van de kids en dan weer kinderen die niet luisteren dat ik toch wel heimwee krijg. Maandag had Grace weer een hele uitbarsting en had ik haar na een uur staan bellen met Andrew en de school in en uit lopen toch gelukkig naar de lerares gekregen waar ze niet blij mee was. Hierna snel weggelopen, dit was erg moeilijk. In de ochtend had ik tegen Andrew vertelt dat ik soms vlagen van heimwee heb en toen kwam dit ook nog. In de avond wel chocola van mijn hostparents gekregen, erg lief.


Ze willen ook graag dat ik tot December blijf. Maar daar twijfel ik nog over. Dat ligt er echt aan of de borders naar andere staten binnenkort open gaan.


Dit was het in ieder geval weer voor de 7e maand alweer, het gaat allemaal zo snel.


Amy

Reacties

Reacties

Marijke

Hoi Amy, Wat een verhaal en da's schrikken van je car crash. Gelukkig, is het goed afgelopen en is niemand gewond. Kan me voorstellen dat je er na zo'n dag doorheen zit.
Wat een prestatie met voetbal. Je bent gewoon een topscoorder, Nederlands elftal?
Ik ben trots op je.
Hier gaat alles goed. Wij zijn met vakantie naar Noord Italië, de Dolomieten geweest. Het was heerlijk. We zijn alleen 1 week eerder thuis gekomen. Mon. kreeg griepachtige klachten. Ze wilde in Ned. op Corona getest worden. Gelukkig geen corona en een raar einde van onze vakantie maar dat is niet anders. Ik hoop voor je dat je nog kunt reizen in Australië. Zou wel mooi zijn.
Nou Amy, heel veel plezier en suc6 nog.
Deze mooie levenservaring neemt niemand je meer af. Veel liefs van mij

Mea

Hallo Amy, ik hoorde bij opa dat je weer iets had geschreven anders had ik deze post gemist....mijn email is veranderd. Wat vervelend zo'n stressvolle dag en dan ook nog een aanrijding.....dat is even flink schrikken. Gelukkig goed afgelopen en heb je lieve gastouders die je goed opvangen. Wat ga je goed met het voetbal, alleen die al zouden willen dat je voor lange tijd blijft. Hopelijk ebt je heimwee gevoel weg en heb je daar nog een paar leuke maanden. Groetjes Mea

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!