amygoesdownunder.reismee.nl

Ski vakantie

Hallo allemaal,


Maand acht alweer. En ook weer met nieuws dat ik weer het verblijf ga verlengen t/m 15 november en ja dan gaan Rianne, Wendy en ik echt beginnen met reizen. Nog 46 dagen te gaan. Ik kan echt niet beseffen dat het er dan alweer opzit hier.

In ieder geval het weekend na mijn vorige blog ben ik op de zaterdag naar Sydney geweest en hebben de meiden en ik daar twee hikes gedaan. Het was ontzettend mooi. De eerste hike was over een cliff naar een steen die bekend staat als de 'wedding cake rock'. Heel eerlijk, het was niet heel bijzonder. De hike was mooier. Hierna zijn we naar de Sea Cliff bridge geweest. Dit een bekende autoweg die langs een klif slingerend. Het was zeker de wandeling waard. In de avond zijn we nog ui eten geweest bij een Thaïs' restaurant.

De volgende dag was game day. Een belangrijke wedstrijd en uiteindelijk 0-0 gespeeld. Maar in ieder geval niet verloren.

Het volgende weekend van 5/6 oktober was het dan eindelijk zo ver, we vertrokken naar de sneeuw! We waren van plan om op de zondag ochtend te vertrekken maar mijn hostdad is zo spontaan dat hij op de zaterdag avond zei, laten we over vijf minuten gaan. Ik dacht dat het een grap was maar nee hij meende het dus we vertrokken. Helemaal niet erg want nu vielen de kids tenminste in slaap.

We hadden een overnachting in Canberra dus ik kan gelukkig zeggen dat ik in één andere staat ben geweest dan NSW. Canberra is super mooi, erg modern waar ik van hou. We probeerde de Nederlandse ambassade nog te vinden maar helaas niet gezien. We alle andere highlight gezien waaronder het parlement huis.

Op de zondag ochtend zijn we na een korte stadstour doorgereden richting Thredbo. Onderweg nog een keer gestopt en met de andere gezinnen snel wat gegeten. Er gingen namelijk nog 2 andere gezinnen mee. Eigenlijk 3 maar een familie woont in Queensland en kon helaas de grens niet over. Ik sliep daarom samen met Harry en een vriendje van Harry in een huisje dat naast het grote huis stond waar alle andere sliepen. Gelukkig heb ik dat ook weer overleeft.

Op de maandag was het zo ver de eerste ski les! Ik had samen met Sam en Grace een twee uur durende les. Het ging best wel goed en na één ski les dacht ik dat ik het wel aankon om met de grotere groep naar de blauwe piste te gaan... Grootste fout ooit. Ik ben bijna de hele berg afgerold en een van de moeders van het andere gezin moest me de hele weg begeleiden. Les geleerd.

De volgende dag hadden we gelukkig nog een les en ging het al beter. Helaas smolt de sneeuw al. We zijn laat in het seizoen gegaan. Deze dag was ook wat regenachtig.

Op de woensdag was het Grace haar verjaardag. Ze is zeven geworden. Verjaardag gevierd en daarna ben ik met een van de jongens van de andere familie gaan skiën omdat we allebei nog niet genoeg ervaring hadden om met de rest mee te gaan. Wel gingen we vandaag van een blauwe piste in plaats van een groene. Deze piste was super leuk. Ik had zelfs een kleine jump gedaan. Waarbij net de ene keer dat ik viel het op film staat.

De laatste dag skiën was zeker weten het leukste. We zijn na eerst een paar keer op dezelfde piste als gister naar de top van de berg geweest. Het was het hoogste punt waar je met lift kunt komen in Australië. Ik had eerst zo mijn twijfels of ik het wel zou redden omdat je ook met een ski lift omhoog moet waarbij de alleen de hendel vasthoud zonder te kunnen zitten. Maar ik was er niet vanaf gevallen en uiteindelijk ben ik heel blij dat ik was meegegaan omdat het ontzetten mooi was.

Skiën is zo leuk en ik ben zo dankbaar dat mijn hostfamily mij mee heeft genomen. Super ervaring. Op de vrijdag het huisje uitgegaan en ons huisje was een grote puinhoop, twee dertienjarige jongens in een huisje gaat gegarandeerd fout. Ik was bij dat ik weer in mijn eigen bed kon slapen.

In het weekend vrij weinig gedaan behalve dan natuurlijk een wedstrijd op de zondag. 3-1 gewonnen en een goal!

Doordeweeks niet heel veel gebeurt en het weekend erna Rianne haar verjaardag gevierd. We hadden taart gegeten in Botanical Garden en zijn naar de aller slechtste film ooit geweest in de bioscoop. De film heet After en het is dus geen aanrader. Ik bleef na de film bij Wendy slapen en de volgende dag kwamen Rianne en Wendy mee naar Newcastle naar mijn wedstrijd en deze 0-0 gespeeld. Hierna wat reis plannen besproken en daarna begon de laatste schoolweek voor de kids...

Het weer was erg mooi dus ik ben veel wezen wandelen en heb samen met Lachlan een rondje gefietst. In het weekend, je raad het al, weer naar Sydney

geweest. We zijn gaan lunchen meet een au pair die boerderij werk gaat doen zodat ze een tweede visa kan krijgen. Hierna gingen Wendy, Rianne en ik naar Paddington Market en heb ik eindelijk het Anzac memorial gezien. Ook zijn we gaan shoppen wat natuurlijk ook nooit verkeerd is. Ik kan niet wachten om met ze te reizen!

De zondag een wedstrijd en deze 2-0 gewonnen! Wat betekent dat we officieel kampioen zijn! WE hebben nog een wedstrijd na dit weekend maar we kunnen niet meer zakken. Aankomend weekend gaan we met z'n alle bij de coach overnachten en een feestje vieren dat we kampioen zijn. Ik heb er heel veel zin in en moet binnenkort nog kleding gaan kopen want het thema is 'opa en oma's'. Ik ben benieuwd.

De eerste 3 dagen vakantie ook overleeft... Maar ik ben er wel alweer klaar mee. Gister schreeuwende en met eten gooiende kinderen die niet wilden luisteren. Daar wordt je heel moe van. Gelukkig hebben ze allemaal veel activiteiten dat scheelt mij weer weer activiteiten bedenken. Grace heeft iedere dag zwemmen en de jongens hebben een voetbalclinic en cricket training. Grace heeft morgen ook een 'arts en craft' workshop de hele middag dus dat scheelt alweer heel veel voor mij. Verder spelen we veel spelletjes en springen op de trampoline of spelen verstoppertje en kijken we films.

Kortom als ze luisteren is kan het wel gezellig zijn ;)


- Amy

Reacties

Reacties

Nico

Hoi Amy. Goed verhaal. Nog even volhouden en dan rondreizen ⚽️🚎🚃🍔🧗‍♀️✈️

Kruimel

Klinkt allemaal lekker positief Amy, we missen je hier wel zeg!!! Zo benieuwd naar alle reisverhalen!

Laura

Hoi Amy,
Weer leuk om te lezen dat je weer van alles gedaan hebt zoals skien.
Wat gaat de tijd snel zeg, je zit er alweer 8 maanden!
Leuk dat je straks samen gaat reizen.

Mea

Leuk weer iets van je te horen Amy en je bent weer een ervaring rijker met het skiën. En nu aftellen naar de tijd dat jullie samen gaan rondreizen.

mam

Je bedoelt vast 5/6 september! Maar zo mooi alles wat je doet, ziet, beleeft.... En voor ons zo prachtig de life footage die wij soms hebben. Om 7 uur in de ochtend jou op de besneeuwde bergtop te zien. Dat blijft bijzonder, dan lijkt er even geen afstand. Ik hoop dat jullie straks lekker kunnen reizen en de andere staten kunnen zien! Ik mis je wel, en ik kijk uit naar 20 januari. Maar bovenal ben ik trots op je met wat je allemaal doet, hou van je XXXXXX

Marijke

Hoi Amy,
Wat heb je weer een leuk verhaal geschreven. Echt top! Wat beleef je toch veel. Leuk dat je bent wezen skiëen. Lijkt me doodeng maar jij bent wel een durfal. Stoer hoor. Jij gaat vast, als je weer terug bent een keer wintersporten.
En ja hoor, worden jullie met voetbal kampioen. Super zeg.
Wat een heerlijk vooruitzicht dat jullie gaan reizen.
Nou Amy, suc6 nog met je laatste tijd bij de familie. En heel veel plezier nog.
Liefs, Marijke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!