amygoesdownunder.reismee.nl

Het aftellen kan beginnen!

G'day,

De laatste 2 weken zijn ingegaan. Ik kan het nog steeds niet beseffen dat mijn tijd bij mijn hostfamily er bijna opzit.

Vorige maand heb ik de vakantie overleeft... net aan. Ik ben het eerste weekend naar een feestje gegaan van het voetbal team. We hadden samen gegeten, drankje gedaan, foto's bekijken van het seizoen en gezwommen. Het thema was 'oude mensen'. Dus iedereen was erg leuk verkleed.

De volgende dag was het super mooi weer en ben ik naar het strand geweest, caves beach. Het was erg druk maar het blijft een mooi strand. Het mooiste strand vind ik zelf.

En ook de maandag ben ik naar het strand geweest. Het was een nationale feestdag dus heb ik naar Gosford gereden om Rianne en Wendy op te halen. Toen zijn we naar Avoca beach geweest. Hier geluncht en de hele middag op het strand besteed.

En je raad het al... op de donderdag ben ik weer naar het strand geweest, dit keer met de kids. Dit heb ik toch wel heel erg onderschat. De golven waren ontzettend hoog en ik was met Lachlan Grace en een vriendje van Lachlan. Grace wordt al binnen de eerste vijf minuten onderuit gehaald en daarna nog een keer samen met mij... Was natuurlijk huilen want het was niet leuk meer. Dan maar zandkastelen bouwen op het zand. Toen we deze ochtend vertrokken was het bewolkt en ik moest aan zoveel denken dat ik de zonnebrand was vergeten, daar heb ik ook van geleerd.

Het weekend van tien Oktober was zo leuk. Ik ben naar Sydney gegaan op de vrijdag avond en ik bleef bij Wendy slapen. En op de zaterdag was het eindelijk zo ver en hebben Lieke, Rianne, Wendy en ik de bridge climb gedaan! Het was er een perfecte dag voor, zonder een wolkje aan de lucht. Het uitzicht was ontzettend mooi! Hierna zijn we naar Luna park gegaan en hebben met uitzicht op de brug en het Opera House gezeten. Rianne bleef deze avond bij mij slapen en de volgende dag had ik mijn laatste voetbal wedstrijd... Ik ga dit zo erg missen. Het team is gewoon te leuk. We speelden gelijk 1-1. Wel maakte ik de ene goal. Al in de eerste minuut van de wedstrijd!

De week erna is er niet veel gebeurd en hebben de meiden en ik vooral aan onze reis plannen gewerkt. Alles plannen en bepalen waar we heen willen en wat mogelijk is. Op de 18e zijn van oktober zijn we nog samen met Lieke naar het Nederlandse winkeltje geweest in Sydney. De laatste keer zijn we in maart geweest voordat we in lockdown gingen.

Verder ben ik veel opzoek naar opleidingen en probeer ik naar online open dagen te gaan als dat lukt met de tijdzones ;)

Het weekend van de 24e ben ik samen met twee vriendinnen van de voetbal naar Tree tops geweest. Dit is een klimparcour tussen de bomen. Was echt super gezellig en we hebben alle vier de banen gedaan. Hierna zijn we wezen lunchen en heb ik de volgende dag niet veel gedaan maar geleerd voor volgende studies. Ook waren mijn armen erg verkrampt na de dag ervoor. Op deze dag kwam ook de opa van de kids thuis. Ik dacht dat hij de week erop zou komen dus toen ik een deur hoorde dacht ik dat het Andrew was maar blijkbaar was de opa vervroegd thuis gekomen. Hij gaat het nadat ik weg ben overnemen omdat ze nog geen nieuwe au pair hebben gevonden.

De dag nadat de opa thuis kwam was Grace ziek thuis en op de dinsdag Lachlan. Eigenlijk niet zo erg, ik vind het wel leuk om nog even wat meer tijd met ze te besteden voordat ik weg ga. Ik had samen met een Lachlan een rondje gewandeld en een serie gekeken. Ook nog samen lunch gemaakt dus helemaal niet verkeerd. De laatste twee weken spelen de jongens en ik ook weer wat meer voetbal samen in de tuin en dat is natuurlijk ook nooit verkeerd!

Vorig weekend was weer ontzettend gezellig. Ik had eerst een barbecue (of op zijn Australisch, barbie) van de voetbal en kreeg nog een medaille, een petje en een bekerhouder van de club. Hierna ben ik doorgegaan naar het station en heb ik de meiden opgehaald. Ze bleven slapen en we hadden een super leuke avond gehad!

De volgende dag hebben we ontbeten en zijn we gaan shoppen, even de laatste inkopen gedaan voordat we weg gaan.

Nog maar 12 dagen. Ik kan het amper beseffen, maar ik heb er wel heel veel zin in. Ik ga mijn hostkids zeker missen ook al kunnen ze heel vervelend zijn. Ik probeer nu nog zoveel mogelijk tijd met ze te besteden. Maar als het goed ik kom ik januari vlak voordat ik ga nog even terug. Het grootste deel van mijn bagage blijft hier namelijk staan.

Ik weet nog niet wanneer het volgende blog online komt te staan. Misschien het weekend dat ik weg ga of ergens waar ik WiFi heb onderweg ;)


Amy

Reacties

Reacties

Kruimel

Heyy,
Zo bizar dit! Het gaat opeens wel heel snel allemaal naar het einde.. Ik ben zo benieuwd hoe het reizen gaat verlopen! Ben heel benieuwd naar al je avonturen die je daarmee nog gaat beleven, kijk uit naar je volgende blog!

mam

Wat zijn de maanden voorbij gevlogen, en dan nu (bijna) op reis! Ben wel blij dat jullie met z'n 3en op pad gaan.
Zoveel mooie dingen om naar uit te kijken..... En dan weer lekker naar huis, of toch dat corona visum? Spreek je gauw, hou van je XXX

Tineke Lakenman

Hoi Amy, ik lees dat je nu al super geniet van de uitjes met je reisvriendinnen. Zag net de foto's. Straks nog lekker rondreizen. Wat zullen ze je gaan missen in het gezin! Moet opa dus weer aan de bak ? veel plezier nog! Groetjes Tineke

Laura

Hoi Amy,
Wat een leuk verslag weer. Wel weer erg veel meegemaakt zo te lezen. Jammer voor je dat het er alweer bijna op zit. Wat gaat de tijd snel zeg.
Ik wil je alvast een hele fijne reis wensen samen met de andere meiden..
Ilk kijk uit naar je volgende blog!
Xx Laura

Mea

Hoi Amy, wat weer een leuk verslag en wat heb je leuke dingen gedaan. Wat is het evengoed snel gegaan, nog even en je rondreis door Australië gaat beginnen. Veel reisplezier.
Groetjes Mea

Kim

Wat een leuke blog. Opa vertelde erover :) Heel veel plezier tijdens je rondreis, geniet van elke dag!
Groetjes van Kim, Fernando & Luanna

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!