amygoesdownunder.reismee.nl

Een half jaar in Australië :o

Hoi allemaal


Hierbij de 6 maanden update, heel raar om te bedenken dat gister mijn laatste dag had moeten zijn. Ik ben heel blij dat ik nog mag blijven tot oktober want ook hier stijgen de aantallen weer. 

Mijn eerste voetbal wedstrijd is ook een feit. We wonnen met 1-0 en het was super leuk om na een jaar eindelijk weer een wedstrijd te kunnen spelen, helaas zijn de laatste 2 wedstrijden afgelast door regenval. Het weekend van mijn wedstrijd ben ik op de vrijdag naar Sydney gekomen en zijn we op de zaterdag naar de Blue Mountains gegaan, dit was ontzettend mooi! We waren dit al lang aan het plannen en nu kan ik dit ook van mijn lijstje afstrepen.

Na dit weekend begon ook de schoolvakantie van Lachlan en Grace. Harry zijn vakantie was een week eerder al begonnen. De kids wilden de meesten dagen gamen. Nou ja prima, kon ik ook mijn eigen ding doen. Ik ben nog een paar keer met Grace wezen lunchen en samen gepicknickt. Ook hebben we samen veel gebakken en getekend.

Ik ben overigens wel erg blij dat de vakantie weer erop zit. Bezorgden toch wel veel stress en de oudste die volgende week 13 wordt is nogal een opstandige puber die op mijn zenuwen werkt en gewoon niet luistert. Grace daarin tegen luistert de laatste dagen ontzettend goed en mijn band met haar is zeker vooruit gegaan. En met Lachlan heb ik nooit echt problemen gehad gelukkig.

Het weekend van 11/12 juli ben ik met Andrew, Harry, Lachlan en Grace naar Coffs Harbour geweest. Harry had hier een voetbal wedstrijd.

Maar Grace en ik zijn samen naar de Big Banana gegaan dit is een entertainment park waar je van alles kunt doen. Zo hebben we 4d films bekeken, mini golf gespeeld en gingen we laser gamen. Het was echt super gezellig met haar en ook het in de rij staan en wachten was geen probleem. Zo leuk om te zien hoe ze ook zonder mij met het lasergamen aan het rennen is en echt lekker fanatiek meedoet. 

Op de donderdag na dit weekend zijn we naar Andrew zijn ouders geweest. Ik heb hier de hele familie ontmoet en vierden we Bastille day.  Op deze dag wordt de bestorming van de Bastille gevangenis gevierd, waarmee de Franse revolutie begon. Hele aardige mensen ook allemaal. 

Toen ik met Grace naar de winkel ging hebben we wol gekocht en nu hebben we geleerd om te vinger breien. Echt wel een rustgevend iets om te doen. Heel veel vriendinnetjes doen dit op school en Grace wilden het ook graag leren.

Vorig weekend kwamen Lieke, Hannah, Wendy en Rianne naar Newcastle op de zaterdag avond zijn we met zijn alle uiteten geweest en de dag era hebben we samen ontbeten en een wandeling door Newcastle gemaakt. Was ook weer een geslaagd weekend.

Eigenlijk had ik dit weekend ook afgesproken en wilden we naar een reservaat maar het weer was ontzettend slecht. Gister heb ik nog wel voor de regenval twee hikes gelopen bij het strand. 

Voor de rest gaat het hier erg goed en ben ik dus erg blij dat de vakantie over is, toch wel fijn die vrije tijd.

Volgend weekend hopen dat mijn wedstrijd doorgaat en ga ik misschien naar een reptielen park!


Amy

Reacties

Reacties

Tineke L.

Hoi Amy, ik hoop dat je nog een super mooie tijd erbij krijgt in Australië én nog veel van het land mag zien. Hopelijk geen strengere regels meer door corona. Je wilt toch meer dan alleen maar au pair zijn ? en samen met de andere meiden dingen ondernemen. Groetjes Tineke van de eetclub van moeders ?

Yvonne Russ

Hi Amy goed om te lezen dat je het nog zo naar je zin hebt. Volg je de berichten over NEMO?

Kruimel

Hoi hoi Amy!
Mooi dat het zo goed gaat. Vaak vergeet ik dat je aan de andere kant van de wereld zit... Nog steeds zo'n raar idee joh!! Klinkt allemaal heel leuk! Goed om het zo ff te lezen ♡!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!