amygoesdownunder.reismee.nl

Update!

Ondertussen alweer 8 maanden in Australië. Eind december in Perth aangekomen en daar oud en nieuw gevierd. Ik had ook al snel werk gevonden als Food and Beverage attendant in een hotel. Daar begon ik 3 januari met mijn eerste shift. Ik heb daar 7 maanden fulltime gewerkt en het erg naar mijn zin gehad. 5 dagen per week stond ik om 5.30 op om het ontbijt buffet te beginnen. Hele leuke mensen ontmoet en hopelijk kan ik er later nog een aantal shifts draaien.


Momenteel ben ik in Mount Surprise, dat is een klein plaatsje in Queensland. Ik ben hier nu twee weken en blijf hier in totaal voor 3 maanden. Dit doe ik zodat ik mijn visa kan vernieuwen en een tweede jaar kan krijgen. Ik heb het erg naar mijn zin, even fijn om de stad uit te zijn. Het is erg relaxt. Ik werk achter de bar, in housekeeping en in de keuken help ik de chef. We zijn met een team van 5. Het plaatsje heeft een cafe, 2 tankstations, 3 campings en er is zelfs een basisschool met maar liefst 11 kinderen. Ook kunnen we sinds vrijdag naar de sportschool. Het stelt niet veel voor en ik denk dat al het apparatuur er al zeker 50 jaar staat maar het werkt. Helaas kunnen we de 2 zwembaden die bij de camping zijn niet gebruiken, eerst wel maar daarna toch niet.. erg jammer want iedere dag is het hier zo’n 30 graden. In de avond koelt het wel af, iedere ochtend wordt ik wakker van de kou. Het koelt iedere dag af naar 11 graden.


Erg leuk om dus weer in “the outback” te zijn. Het blijft toch heel anders dan de stad. Wel mis ik de voetbal heel erg. De laatste wedstrijd die ik met mijn team speelde hadden we 8-0 gewonnen waarvan ik er 6 had gescoord. Natuurlijk mis ik Marc ook maar hij komt mij over 2 weken opzoeken! Heel veel zin in. Hij is nog nooit zo afgelegen geweest in Australië dus ik ben benieuwd hoe hij het vindt.


Ander goed nieuws is dat Marc en ik op 3 december naar Nederland vliegen! We komen voor 6 weken langs en ik heb er ontzettend veel zin in! Volgende keer kom ik wel liever terug in juli/augustus want nu vliegen we van een zomer in Perth naar de kou in Nederland. Maar aan de andere kant zijn we terug voor de feestdagen.


- Amy

Reacties

Reacties

Mea en Fred

Hoi lieve Amy,
Wat een leuk verslag van de tijd dat je weer terug bent in Australië... alweer 8.
Fijn om te horen dat je het zo naar je zin heb daar en wat leuk dat jullie samen 6 weken naar Nederland komen. Een mooie tijd om juist die maanden met je familie en vrienden te vieren.

Groetjes Fred en Mea

Yvonne

Hi Amy wat heerlijk voor je dat weer terug bent in Australië. Leuk dat we zo de avonturen kunnen mee beleven.

Succes daar ❤️

Tineke

Hee Amy, wat leuk om weer te lezen hoe het je vergaat in Australië. Wij verheugen ons nu al op Sinterklaas!
Liefs Tineke

Marijke

Hé Amy,
Leuk om weer iets van je te horen. Fijn, dat je het het zo naar je zin hebt. Ik hoorde van Lien dat je zoveel doelpunten had gemaakt. Top, dat jullie in de feestmaand in Nederland zijn.
Heb je gister de finale van voetbal nog gekeken.
Veel succes en plezier daar! Liefs, Marijke

Laura

Hoi Amy,
Leuk om te lezen dat je het daar zo naar jou zin hebt.
Dat het alweer meer dan 8 maanden geleden is dat ik jou nog gezien en gesproken heb. Was heel erg leuk en gezellig.
Wat vliegt de tijd.
Jij hebt alweer van alles meegemaakt daar in Australië.
Heel fijn voor dat jullie samen met de feestdagen hier in Nederland zijn.
Geniet nog van jouw tijd daar.
Liefs,
Laura

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!