amygoesdownunder.reismee.nl

Nog 12 dagen

Zoals de titel al zegt is het einde in zicht na meer dan 2,5 jaar in Australië te hebben gewoond.


Na mijn laatste update heb ik bij een bistro en op een kinderdagverblijf. Beidde erg leuk werk vooral de afwisseling was erg fijn. Wel erg lange dagen gemaakt van soms 13 uur… Ik was in April een mid week weg geweest samen met Marc en zijn familie. We gingen naar Busselton. Helaas precies in die week Covid gekregen. Fijne timing.


2 maanden terug kwamen mijn ouders op 14 juni. Ontzettend leuk! In Perth mijn verjaardag gevierd en op 20 juni vlogen we naar Melbourne waar we een campervan hadden gehuurd. Melbourne zelf viel wat tegen. Er wordt veel gebouwd. Vanaf Melbourne reden we de Great Ocean Road. Dit was heel mooi. Eerst wilde we terug langs de kust naar Sydney maar door de vele regen zijn we binnenlands gegaan.


The outback blijft me verbazen. Het is een hele andere wereld. Soms hele vlakken niks en dan weer een klein dorpje. We hadden voor de tijd van het jaar mooi weer, wel wat koud.


Uiteindelijk kwamen we uit in Grafton aan de kust en reden we via de kust naar het zuiden naar Newcastle. Na meer dan 1,5 jaar zag ik eindelijk mijn hostfamily weer. Ook kon ik eindelijk mijn bagage bij hun weg halen. Heel leuk om ze weer te zien. De kinderen zijn zeker gegroeid, grappig om te zien. We reden een stukje door Newcastle en in de avond reden we naar een caping richting het noorden.


11 juli kwamen we aan in Sydney. Toch wel heel mooi om het opera house en the harbour bridge te zien. Blijft bijzonder.


Mijn ouders vlogen op 14 juli weer naar huis en ik vloog op de 15e naar Darwin! Van 16 graden naar 32 graden.

In Darwin verbleef ik een paar nachten bij een vriendin en zijn we zelf nog naar een rodeo geweest! Heel leuk dat ik dat nog kon meemaken want de Northern Territory blijft toch wel een van de mooiste delen van Australië.


Van Darwin vloog ik een aantal dagen later weer naar Perth en dat voelde toch wel weer fijn. Hier ben ik nu bijna 3 weken en verblijf ik bij Marc. Nog even genieten en dan bijna weer naar Nederland!


Amy

Reacties

Reacties

Mam

Nog 2 weekjes!! :)
Dikke knuffel, Mam

Marijke

Hé Amy, Zit je grote avontuur er bijna op. Wat zal dat vreemd zijn. Ik vond het leuk om je verhalen te lezen en je foto’s te zien.
Wel leuk dat Lien en Nico nog in Australië zijn geweest en wat waren ze blij om je weer te knuffelen. Nou Amy geniet nog van je laatste weken. Leuk om je straks weer te zien. Dikke knuffel ?

Mea

Wat gaat de tijd snel. Nog even genieten van Australië en dan ook weer fijn om naar huis te gaan. Leuk dat je ouders een maand bij je zijn geweest en je hen Australië heb kunnen laten zien.
Geniet nog even en alvast een goede en veilige vlucht naar Nederland.
Groetjes Fred en Mea ?

Laura

Hoi Amy,
Tijd geleden dat ik reageerde. Ik wens je nog veel plezier de komende tijd. Geniet er nog even van. Wat heb jij een mooie ervaring opgedaan daar.
Groetjes,
Laura

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!