amygoesdownunder.reismee.nl

Waar ben ik nu?

G'day,


Het is alweer even geleden. Ondertussen heb ik een nieuwe laptop dus dan gaat schrijven ook wat makkelijker. Ik weet al niet eens meer waar mijn laatste blog over ging. Maar nu is het maart 2022 en woon ik sinds Januari in Perth. maar nu even terug naar November 2021. In die maand had ik namelijk samen met Rianne onze aller eerste auto gekocht! Een Nissan Xtrail. En ja zelfs nu rijd hij nog ;) Nadat we de auto hadden aangeschaft is Rianne naar Perth gevlogen waar ik haar heb opgehaald. Ik had die dag erna mijn laatste dag bij Endeavour Tavern. Wat ik eerlijk niet heel erg vond. Ik had het wel gezien. Vanaf toen is er veel gebeurt of in ieder geval heb ik heel veel gezien.


We begonnen de reis in Perth waar het al bijna fout ging omdat er Rianne door Katherine had gereisd waar precies op die dag Covid uitbrak. Gelukkig allemaal goed gekomen na 2 tests en telefoontjes met de Health care. Na Perth zijn we naar het zuiden gereden, eerste nacht in de auto geslapen wat uiteindelijk bijna bij iedere stop ons bed werd. We hebben hier Margaret River, Esperance en Lucky Bay gezien. Het zuiden van Western Australia is ontzettend mooi. Heel anders dan andere plekken. Ook wat rustiger en het is er een fijne temperatuur. Margaret River deed mij aan Europa denken. Veel bomen en natuurlijk staat het bekent om de wijn. Uiteraard ook een wijntour gedaan.


Bij Lucky Bay met de auto op het strand proberen te rijden. Nooit meer… De auto is een 4 wheel drive maar na een aantal meter kwamen we toch aardig vast te zitten… om 7 uur s’ochtends. Gelukkig na een uur wachten kwam hulp. Daarna met zijn vieren de auto uitgegraven met spatels en lepels. Duurde 2 uur.


Na dit hele avontuur reden via Wave Rock weer terug richting Perth, waar we om 10.30 aankwamen en na het inchecken meteen uit gingen. Super leuke nacht gehad. Rond 6am naar bed gegaan en dat betekende dat we al meer dan 24 uur wakker waren. Maar dat was het zeker waard.


Na de korte stop in Perth zijn we doorgereden richting het noorden. Over deze hele kust vele stops gehad. Vergelijken met de oost kust is er veel meer rust. Minder uitgaan helaas. Maar wel mooiere stranden. Western Australia wint zeker die prijs.


Langs de kust is er soms ook iets te lezen over de Nederlandse invloed. Het eiland naast Shark Bay heet Dirk Hartog eiland en is in 1616 ontdekt door Willem de Vlamingh. Dirk Hartog kwam jaren later aan en heeft zijn eigen gegraveerde steen er neer gelegd, die gegraveerde steen ligt overigens nu in het Rijksmuseum.


Het weer wordt steeds warmer. In swags slapen was oncomfortabel net als de auto maar je moet er iets voor over hebben.


Van Shark Bay naar Coral Bay en van Coral Bay naar Exmouth. Onderweg heel veel zee dieren gezien. Dolfijnen, zee koeien en schildpadden. Echt geweldig. Bij Exmouth het nationale park ingeweest en daarna door derden inlands naar Karijini. Hier hebben we wilde honden gezien. Liepen dicht langs de auto. Dus maar even niet in de swag geslapen maar in de auto.


In dit park hebben Rianne en ik Mount Bruce beklommen. Dit was een stevige klim, level 4. Het was 40 graden en duurde lang. Op de terug weg viel Rianne bijna flauw, te weinig water bij ons… Gelukkig is alles goed gekomen. Zeker van geleerd.


Vanaf hier was het richting Port Hedland waar we voor een nachtje stopten. En toen door naar de onverwachte eindbestemming Broome!

In Broome is het ontzettend benauwd. Normaal vind ik warm weer niet heel erg maar dit was toch iets te veel.


Onze laatste dagen samen waren in Broome. Rianne vloog mid december naar Townsville om kerst met haar vriend te vieren.


Ik heb in Broome nog een ontzettend mooie rond vlucht gedaan. De Horizon Falls gezien. een van de zeven wereld wonderen.


Verder niet veel gedaan naast bij het zwembad liggen. Ik heb hier besloten om naar Perth te gaan voor nieuw jaar. Ik kenden daar iemand van Lancelin. Ik had hem twee keer ontmoet maar ik dacht waarom ook niet.


Einde van het jaar dus in Perth gevierd. Ik vloog erheen voor een week en het was zo’n ontzettend leuke week dat ik dus heb besloten om van Broome terug naar Perth te rijden.


Dit was de eerste keer alleen zo’n lange afstand rijden. het verliep goed en ik deed de 23 uur in 5 dagen.

In Perth als snel een sharehouse gevonden en ook in de eerste week dat ik er was al een baan. Ik heb t/m 2 weken terug bij Odyssea gewerkt. Een restaurant aan het strand. heel anders dan in Lancelin. Dit was formeel. Gelukkig stond ik voornamelijk achter de bar. Veel cocktails geleerd wat erg leuk is. en ook een aantal cocktails op gasten laten vallen… oeps.


Op dit moment ben ik opzoek naar een nieuwe baan, iets dat wat beter bij mij past en blijf ik nog even in Perth.

Ik heb nu wel een kleine vakantie naar Kalgoorlie. Een mijn stad 7 uur uit Perth vandaan en misschien ga ik nog voor een week of twee naar Darwin om Charlotte op te zoeken.


Ik heb me ook ingeschreven voor een studie dus als het goed is komt er deze zomer een einde aan mijn Australië avontuur. Maar voor nu ben ik nog even aan het genieten van dit mooie land.


Amy

Reacties

Reacties

Mea

Wat leuk Amy weer iets van je avontuur in Australië te lezen. Nu nog voordat je weer naar Nederland gaat even genieten van je korte vakantie en succes met het vinden van een baan. En straks weer naar huis, is ook weer fijn en zeker voor je ouders en broer.
Groetjes van Fred en Mea ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!