amygoesdownunder.reismee.nl

Brunette Downs Station

G’day

Het is alweer een half jaar terug dat ik iets heb laten horen. De website wilde niet mee werken en uiteindelijk compleet vergeten dat ik nog een blog had om bij te houden. De laatste zeven maanden is er ontzettend veel gebeurt. Momenteel bevind ik mij nog steeds op hetzelfde cattle station ‘Brunette Downs Station’ in het midden van de Northern Territory. Tot ongeveer een maand geleden werkte ik hier ook nog en was het plan om hier te blijven tot op zijn minst oktober. Helaas kreeg ik te horen dat ik niet langer kan door werken vanwege het visa waar ik op zit. Je mag niet langer dan 6 maanden op dezelfde locatie werken. Ik heb hiervoor een document ingevuld maar helaas nog niks te horen gekregen of het is geaccepteerd en ik mag blijven.

Vorige week heb ik gesolliciteerd bij een restaurant/bar in West Australië. Ik heb dit weekend gehoord dat ik ben aangenomen. Ik wacht nog op een aantal reacties van hotels in Adelaide waarvoor ik heb gesolliciteerd maar anders vertrek ik over ongeveer twee weken naar de andere kant van het land om te werken aan de kust als bartender.

Maar voor nu even terug naar januari. Rianne, Wendy en ik werden opgehaald op de 14e vanaf een hele kleine luchthaven door een van de piloten. Alles verliep goed totdat we ongeveer 10 minuten in de lucht waren. Ik voelde me ontzettend misselijk door de vele turbulentie en eerlijk, ik dacht ook bij mezelf ‘waar ben ik mee bezig?!’ Ik, iemand die niet van dieren houdt gaat naar een boerderij in ‘the middle of nowhere’. Als ik toen had gehoord dat ik zelfs langer zou blijven had ik het niet gelooft.

Het eerste weekend was eigenlijk al gelijk gezellig. Er wordt hier ontzettend veel gedronken en ieder weekend is er wel iets te doen. De meiden en ik woonden voor de eerste maand met zijn drieën in een van de huisjes. Superleuk natuurlijk. Dit werd als snel het ‘feest huis’ genoemd. Door de weeks schoonmaken en in de weekenden hielden we beer pong competities in ons huisje. Ook gingen we veel poolen of darten en zaten we vaak buiten in een kring te praten. Overdag kookten 1 van ons en gingen we vaak naar het meer om te zwemmen.

Eind februari begon de drukte pas echt. Alle ringers kwamen om het seizoen te beginnen. De ringers zijn meestal meiden en jongens die een tussen jaar nemen om de outback te ervaren. Zij werken met de koeien, rijden paarden en motors. Ze zorgen bijvoorbeeld dat de koeien in het goede weiland worden gedreven en maken de hekken wanneer die kapot zijn.

In deze periode werkten er ongeveer 30 mensen op het station en dat is redelijk veel. Op sommige stations heb je maar teams van 8.

Ondertussen waren de meiden en ik verhuist naar ‘eventide’ Dit ik een hal met 6 kamers aan 1 kant. Rianne en ik deelden een kamer. Nog steeds supergezellig en veel nieuwe ervaringen opgedaan. Zo ben ik voor het eerst gaan schieten en ben ik gaan waterskiën. Ook geleerd dat dit niet mijn sport is, heel zwaar om jezelf op te trekken.

Op het station hebben we ook een gym en een tv-kamer, eigenlijk is het een heel klein dorpje.

Eind maart hadden we een groot feest hier met 3-4 anders station die ‘in de buurt’ zijn. Daarmee bedoel ik de dichtstbijzijnde is 1 uur hiervandaan. Ontzettend genoten die avond en veel nieuwe mensen ontmoet. Begin april gingen we met bijna het hele station naar Darwin voor Pasen. Ontzettend genoten, hele goede feestjes gehad waar ik niet meer veel van af weet.

Het voelde raar om weer na 3 maanden naar de stad te gaan. Je bent hier zo afgesloten van de buiten wereld en iedere dag zie je dezelfde mensen dat naar een stad gaan weer even wennen is.

Ik ben begin april ook voor het eerst op kamp geweest, ik ging mee met 1 van de ringer kampen om te koken voor hen. Je hebt dan geen wifi en bent helemaal alleen want hun zijn in de weilanden aan het werk. IK vond dit best wel zwaar maar ik was gelukkig maar weg voor 3 dagen. Wel ging ik 1 dag mee en nu kon ik zien wat ze precies doen.

Het is zo’n ander cultuur hier dan andere delen in Australië, het voelt alsof ik tussen de cowboys leef. Wat eigenlijk ook wel zo is. Iedereen draagt cowboy hoeden, jeans en een blouse met een grote riem en cowboylaarzen. Dus als backpacker met alleen maar lichte zomerkleding val je op tussen de rest.

Wendy en Rianne zijn midden april naar Daly Waters gegaan om daar de werken in een wegrestaurant. Ik bleef doorgaan als schoonmaakster en tuinier.

Eind deze maand kwam een van de ringers zijn vriendin om ook te gaan werken als schoonmaakster.

Iedere dag werkten we samen, schoonmaken maar vooral tuinieren sinds de tuinman was ontslagen.

Ik heb het erg gezellig met haar en vaak na werk gaan we samen met een groepje naar het meer om de zonsondergang te zien of om te zwemmen.

Ook in juni deden we dat vaak, in ongeveer 15 graden en dan denk je misschien dat is niet zo koud maar hier is het heel anders en voelt het aan als 4 graden. Ik had nooit verwacht dat het zo koud werd hier.

Ik ben hier ook een paar keer gaan kanoën in de nacht en dat is toch wel een van de mooiste dingen dat ik ooit heb gezien. Het voelt alsof je omringt bent door sterren en dan af en toe een vallende ster. Echt adembenemend.

Ik heb hier ook mijn 21ste verjaardag gevierd. Ik kreeg een cowboyhoed, echt ontzettend lief. Nu pas ik er bijna tussen. Ik ben ook in mijn tijd hier naar een paar campdrafts geweest. Hier komen veel mensen naartoe die dan met hun paard achter koeien aangaan en moeten zorgen dat de koeien om 3 paaltjes rennen in de goede volgorde. Het is moeilijk uit te leggen.

We camperen dan met iedereen van ons station en slapen op de grond in een 'swag' een stevige slaapzak zeg maar.

Aankomend weekend gaan we er weer naar eentje en daarna gaan Charlotte (mijn collega) Archie (haar vriend), Huw en ik een weekje weg naar Darwin en de omgelegen natuurparken. Ik heb hier heel veel zin in. Dit wordt mijn laatste uitje en dan ga ik iets nieuws doen.

Ik ga deze plek en vooral de mensen missen, ik heb vrienden gemaakt, nieuwe ervaringen opgedaan en vooral veel goede feestjes meegemaakt. Maar nu is het tijd om iets nieuws te doen en ergens anders een nieuw avontuur te beginnen.

Dit is in het kort omschreven wat ik hier heb gedaan in de afgelopen maanden en wat ik nu van plan ben. Een beetje aan de late kant. Maar beter laat dan nooit.

Amy

Reacties

Reacties

Mea

Leuk om weer iets van je te horen Amy....ik wist van je moeder al dat er problemen waren met het visa. Jammer dat dit niet kon worden opgelost. Spannend om dan straks weer iets nieuws te beginnen. Ik vind je vreselijk stoer zo in je eentje zo ver van huis. Hoop dat je op je nieuwe werkplek ook veel plezier mag hebben en je weer een mooie ervaring rijker bent. Groetjes Fred en Mea

Marijke

Hoi Amy, Jeetje Amy, wat ben jij een stoertje. Super, dat je dit allemaal meemaakt, een ervaring voor het leven. Jammer van je visum en dat je daar weg moet. Maar wel top dat je weer nieuwe avonturen gaat beleven.
Leuk om ook je belevenissen te lezen.
Nou Amy, ik wens je nog heel veel plezier! Geniet nog van alles wat je gaat meemaken. Suc6 ook met je nieuwe baan. Liefs, Marijke

Kruimel

Howdy!
Wat leuk weer eens een blog! Je houdt ons de hele tijd op de hoogte, maar zo'n samenvatting van de afgelopen tijd is altijd leuk om te lezen! Ben zo benieuwd naar de aankomende tijd voor je!
Love you,
Kruimel

Rositi

Hou je niet van dieren?????
Amy toch :P en wij zijn vrienden haha als je terug komt maak ik je een dierenvriend hoor hahah
Pas goed op jezelf en geniet! X

Karina

Hey Amy, super leuk om weer te kunnen mee genieten met je avonturen daar in Down Under! Zo te lezen vermaak je je prima en doe je enorm veel ervaringen en indrukken op. (Zelf heb ik ook een paar nachten in 'n swag geslapen en vond dat wel heel apart hoor. Geen tentje om je heen, je hoort van alles ritselen en schuifelen lijkt wel. Maar ja na een paar borrels komt de slaap meestal wel haha.) Geniet er nog lekker, je kunt nog lang genoeg in ons kikkerlandje vertoeven ;) . Héél véél plezier in Darwin komende week en.... ben effe... nieuwsgierig waar in West Australië ben je aangenomen om te komen werken? Groetjes Karina

Yvonne

Hi Amy,

Heerlijk om weer te lezen en mee te genieten van je avonturen.

Veel liefs Yvonne

Karina

Hoi Amy, leuk te weten dat je in Lancelin ga werken. Dank je voor het doorgeven, de tam tam heeft gewerkt :). Lancelin ligt vlak boven Perth zie ik, met de Pinnacles desert effe daarboven en Rottnest island voor de kust bij Perth. Ook veel moois te zien daar.. Have fun en succes met je nieuwe baan!! lfs Karina

Laura

Hoi Amy,
Leuk om weer wat van je te horen.
En wat een ervaringen heb jij allemaal opgedaan.
Volgens mij heb jij het er enorm naar je zin.
Geniet er lekker van.
Tot horens!
Liefs,
Laura

Yvonne

Hi Amy,

Zo leuk om te lezen al jouw avonturen. Ben best een beetje jaloers. Succes met je nieuwe plannen en hou ons op de hoogte.

Veel liefs Yvonne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!