amygoesdownunder.reismee.nl

Darwin, Uluru en Tasmanië

In Darwin aangekomen zijn we naar Darwin Hostel gegaan wat al snel een van onze favoriete hostels werd. De sfeer was super leuk en close. Op dag 1 al meteen meegegaan met een groepje naar de zonsondergang. Was super mooi. Die avond ook een random persoon zijn haar geknipt... niemand wilden het doen dus bood ik mij aan. Uiteindelijk niet verpest volgens hem. De dag erna moesten Rianne en ik al vroeg op omdat wij naar Crocodile Cove gingen. Dit is een krokodillen park in het centrum van Darwin. We zwommen hier met krokodillen en het was zo’n vette ervaring. We werden in een plastic bak hun kooi in getakeld. Er kwam ook water bij ons naar binnen. Zo dreven we door de bak en zwom de krokodil om ons heen. Hierna voerden ze de krokodil voor ons neus. Ook heb ik een langnek schildpad vastgehouden. Korthom het was een geslaagde dag. We zijn in de avond ook nog met de veerboot naar de overkant van Darwin geweest samen met twee jongens. Hier keken we de zonsondergang. Op de 29ste zijn we naar Kakadu nationaal park geweest. We betaalden hier best een hoog bedrag voor en uiteindelijk viel het tegen. Het was alsnog mooi maar zeker niet het geld waard. De volgende dag zijn we naar Litchfield gereden. Eerst zelf een auto gehuurd maar al snel iemand gevonden die een auto had en ook heen wilden. Was uiteindelijk erg gezellig en een super mooi park. Ontzettend mooie watervallen. Ook waarbij je kon zwemmen. Ik ben hier ook nog van een 4/5 meter hoge rots afgesprongen. Was heel gaaf. In de avond met de mensen van het hostel uno gespeeld en gezwommen. De laatste dag van het jaar alweer, dit jaar is voorbij gevlogen en het voelde ook totaal niet als de laatste dag van 2020, waarschijnlijk ook door de hitte. Deze dag hebben we goed uitgeslapen en eigenlijk besteed met bij het zwembad liggen en de was doen. Er vond een festival plaats bij het water en iedereen van het hostel had tickets hiervoor. We gingen met een grote groep heen en het was super gezellig. Hierna zijn we nog naar een after party geweest. En op 1 januari namen wij de bus naar Alice Springs om 10 uur s’ochtends... Uiteindelijk een goede reis gehad en in Alice Springs een auto gehuurd waarmee we naar de Kings Canyon reden. Hoer verbleven we 2 nachten. De tweede dag een 4 uur lange wandeling gemaakt en het was ontzettend mooi. Qua hitte viel het zelfs mee. Hier is het gemiddeld rond de 35 graden. We hebben ook Uluru gezien, echt heel mooi. We kwamen aan met zonsopgang en zijn hier de ochtend gebleven. Daarna moesten we terug rijden naar Alice Springs. Hier zijn we ook nog een dagje gebleven voordat we 21 uur in de bus moesten zitten naar Adelaide. De stad waar onze reis begon. Dit keer waren we hier voor een overstap naar Tasmanië. We kwamen in Tasmanië aan op de 6e en vierden Wendy haar verjaardag de volgende dag. We hebben uitgeslapen en zijn naar een markt geweest. Ook gingen we uiteten. Hier staarde een man wat raar naar ons dus Rianne zegt: wat staart hij raar naar ons, hij blijft maar kijken. Dit hoorde hij en hij bleek, je raad het al, Nederlands te zijn. Voortaan uitkijken met wat we zeggen. We hebben op de 8e een tour gedaan, we hebben een regenwoud bezocht en een uitzicht punt. Het landschap lijkt op Engeland en Oosterijk bij elkaar. Het is zeker weten mijn favoriete staat. We hebben ook een tour gedaan naar Wine Glass Bay. Dit is een van de top 10 mooiste stranden in de wereld, en dit is zeker waar. Echt ontzettend mooi. Helaas niet gezwommen. Er waren heel veel kwallen. We moesten hierheen lopen in 32 graden, trappen op en af. Maar zeker de moeite waard. Verder nog meer marktjes bezocht en laatste aankopen gedaan voor het terug vliegen. Want momenteel zitten we in de bus terug richting Northern Territory. Hier gaan Rianne, Wendy en ik op een boerderij werken voor 3 maanden. Ik blijf dus langer! Op de boerderij gaan we schoonmaken en koken voor het personeel. Helaas geen airco en de dichtstbijzijnde stad is 3 uur ervandaan. Hopelijk is het uit te houden, want daarna hebben we wel een nieuw visa en kunnen we naar Western Australia! We komen vandaag om middernacht aan en worden morgenochtend opgehaald dus ik ben benieuwd. Ik zal blogs blijven plaatsen over mijn ervaringen op de boerderij. Wish us luck. Amy