amygoesdownunder.reismee.nl

Lancelin (verhaal)

Het is nu 1 maand geleden dat ik verhuist ben naar de andere kant van Australië. Ik moet toegeven de eerste week was heel lastig en zelf nu mis ik het boerderij leven. Ik kwam op 27 september aan in Lancelin en begin dezelfde dag met werken. Ik heb geen bar ervaring maar je leert heel snel. Ik tap vooral bier, maak pizza’s, pak de lege glazen van tafels, maak tafels schoon, maak pizza’s en cocktails! Het is dus heel divers en ik vind het werk erg leuk. Je ziet veel verschillende mensen maar ook veel dezelfde mensen. De locals zitten iedere dag aan dezelfde tafel en ondertussen ken ik van alle locals hun vaste drankje. Door de weeks was het eerst er rustig maar op sommige avonden kan het heel druk zijn. Laatst heb ik non stop bier getapt van 6 tot 12 uur. Gelukkig mogen we na 12 uur geen bier meer tappen. Ik woonde eerst samen met een collega in een appartement voor het tavern zelf. Was het heel luxe, zeker niet maar ik kon het heel goed met die collega vinden dus dan scheelt het al. Maar sinds anderhalve week ben ik verhuisd naar een iets luxer huis waar ik nu woon met 2 managers. Ook hebben ze een kat genaamd Mister Mackie. Ik heb ook aan mijn werkuren moeten wennen. Ik werk vooral split shifts, ongeveer van 11-2 en dan weer van 5- sluit bijvoorbeeld. Ik slaap meestal pas na 1 uur s’nachts en word wakker rond 8-9 uur. Ik vind het werk leuker dan mijn vorige baan maar mis de feestjes en de sociale contacten tussen collega’s buiten werk. Op de boerderij was iedereen tegelijk klaar en hier niet en is het moeilijker om elkaar te zien na werk. Maar ik leer hier meer. Ik vind het vooral leuk om cocktails te maken! Ik heb al complimenten gekregen ;) Op mijn vrije dagen ga ik sporten of ga ik naar Perth. Zoals nu. Ik had twee dagen vrij dus verbleef ik een nachtje in Perth. Ik ging naar de film en heb Perth ontdekt. Het is een leuke stad voor een weekendje maar ik zou er niet willen wonen. Verder heb ik nog steeds niks gehoord van mijn visa, hopelijk komt dat goed. Mijn plan voor nu is om hier te werken tot december en dan kerst en nieuw jaar ergens anders te vieren. Daarna reizen door Western Australië en hopelijk ook Victoria. Helaas is covid daar nog steeds aanwezig en kan ik daar nu niet heen tenzij ik in lockdown wil gaan. Ook Sydney en Brisbane gaan niet goed qua covid. Ik hoop dat het snel minder wordt. En na het reizen dan (misschien) eindelijk naar huis? Wie weet ;) In ieder geval vermaak ik me nu nog in Lancelin, maar kan ik ook niet wachten om te beginnen met reizen! Helemaal vergeten om dit online te zetten, nu ondertussen is het alweer bijna een maand verder… oeps. Er is in deze maand niet veel gebeurt. Een paar keer naar Perth geweest en deze dinsdag naar The Pinnacles Dessert geweest samen met Marty en Brendan. Verder was het erg druk tijdens de school vakantie maar nu deze weer over is is het weer rustig. Ik hoop dat het dit weekend iets drukker gaat worden. Het weer is erg mooi nu maar helaas volgende week weer veel regen :(. Volgende week ga ik samen met een vriendin die ik in Darwin heb ontmoet naar Rottnest Island. Dit is een eiland die is ontdekt door een Nederlander. Altijd leuk. Verder ben ik opzoek naar een auto want Rianne en ik willen misschien volgende maand beginnen met reizen! Heel veel zin hierin!! Ik zal ook nog een aantal foto’s plaatsen van Lancelin en omgeving. Amy

keer bekeken
reactie